معاون وزیر آموزش و پرورش:

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز کتبی آزمون استخدامی آموزش و پرورش صادر نشده است.

مجوز کتبی آزمون استخدامی آموزش و پرورش صادر نشده است

به گزارش گلستان 24، علی باقرزاده عصر امروز در نشست صمیمی با آموزش‎دهندگان عرصه سوادآموزی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: موضوع سوادآموزی بزرگ‌سالان هیچ‌گاه تعطیل نمی‎شود و نیاز به آموزش همواره وجود دارد.

وی به وضعیت اشتغال دولتی در ایران و ژاپن اشاره و تصریح کرد: کشور ژاپن با دارا بودن 120 میلیون جمعیت فقط 300 هزار کارمند دارد و کشور ایران با 70 میلیون جمعیت 3 میلیون کارمند دارد که این آمار به استثنای مشاغل لشکری است.

این مقام مسئول در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش و سهمیه آموزش‎دهندگان نهضت سوادآموزی در این آزمون گفت: حداقل جوان‌مردی این است که به فکر تعیین تکلیف وضعیت آموزش‎دهندگان نهضت سوادآموزی باشیم لذا اگر شرایطی به وجود آید و آموزش و پرورش آزمونی بگذارد امتیازی برای این افراد مشخص می‎شود.

مجوز کتبی آزمون استخدامی 5 هزار نفر در آموزش و پرورش صادر نشده است

باقرزاده با بیان اینکه هنوز آگهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر نشده و فقط یک وعده است، افزود: مجوز کتبی آزمون استخدامی 5 هزار نفر در آموزش و پرورش صادر نشده است، آزمون اعلام شده برای اجرای یک قانون مصوب مجلس است قانونی که دو سال معطل مانده بود.

وی ادامه داد: برای برگزاری آزمون مذکور هنوز مجوزی از سوی دولت صادر نشده و تنها خبر این موضوع منتشر شده است بنابراین اگر قرار باشد نیروی آزاد بگیرند ما نیز مدعی خواهیم شد و موضوع را با جدیت پیگیری می‎کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر اینکه امکان ایجاد اشتغال دولتی فراهم نیست، اظهار کرد: در سال 1391 دولت وقت مجوز ایجاد اشتغال 40 هزار نفر را صادر کرد و 740 هزار نفر در آزمون شرکت کردند، همه پشت‎میز‌نشینی را دوست دارند اما این امکان برای دولت وجود ندارد.

باقرزاده بر لزوم توسعه کارآفرینی تاکید کرد و گفت: آموزش‎دهندگان نهضت سوادآموزی می‎توانند در کمتر از 40 روز با تشکیل تعاونی و یا کانون خدمات آموزشی به اقتصاد خود و دولت کمک کنند، باید ظرفیت کار در جامعه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در برخی استان‎ها موسسات غیردولتی رشد خوبی داشته است، افزود: در استان گلستان بنا به دلایل مختلف این موسسات گسترش پیدا نکردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار