رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مجموع پرداخت تسهیلات مستقیم بانک‌ها و تسهیلات رونق تولید به واحدها و طرح‎های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

 ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان 24 ؛حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان از  تسهیلات رونق تولید برخوردار شدند که این امر سبب تثبیت و افزایش اشتغال در این واحدها شده است.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی کشاورزی و برخی از طرح‌های گردشگری نیز از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند، گفت: به رغم محدودیت منابع بانکی و همچنین تعداد کمتر واحدهای تولیدی در استان نسبت به استان‌های بزرگی همچون اصفهان، سمنان، تهران و غیره، گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید همواره جزو رتبه‌های برتر کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رتبه دوم گلستان در جذب تسهیلات رونق تولید اعلام کرد: طرح رونق تولید امسال چندماه قبل آغاز شد با اینحال بیش از 400 فقره پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به تصویب رسید.

به گفته وی، مبلغ تسهیلات این واحدهای تولیدی بیش از یکهزار و 500 میلیاردتومان بوده که تاکنون 630 میلیارد تومان تسهیلات به حدود 150 واحد تولیدی پرداخت شده است.

قوانلو با بیان اینکه مجموع پرداخت تسهیلات مستقیم بانک‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی و تسهیلات رونق تولید در استان بیش از یکهزار و 400 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بانک‌های استان خارج از طرح رونق تولید حدود 680 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها و طرح‌های تولیدی و صنعتی استان پرداخت کردند. همچنین در قالب طرح نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی نیز بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها داده شد.

وی یادآور شد: در دو سال اخیر بیش از دو هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها و طرح‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان در قالب رونق تولید پرداخت شده است.

قوانلو تأکید کرد: یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری در استان جذب و پرداخت تسهیلات رونق تولید است و در یکی دو سال آینده اثرات این تسهیلات بر اقتصاد و اشتغال استان نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار