مهاجر گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ راس دام بر اثر سیل اخیر در استان تلف شده است.

بیش از 14 هزار دام در سیل اخیر گلستان تلف شدند / 3800 دام از طریق دامپزشکی دفن شدند

به گزارش گلستان۲۴؛ «مختار مهاجر»  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براثر بارش‎ها در روزهای انتهای سال بسیاری از اراضی کشاورزی از این نعمت الهی بهره‎مند شدند ولی این بارندگی‎ها منجر به آبگرفتگی و طغیان رودخانه‎ها نیز شد و خسارت‎های زیادی به اراضی زارعی ، باغی و تاسیسات دامپروری وارد کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی متذکر شد: یک هزار و 800 پرونده با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان  از فردا در سامانه ثبت می‎شود و پس از راستی‎آزمایی غرامت به بخش‎های کشاورزی پرداخت خواهد شد.

 

مهاجر تاکید کرد: با بهره‎گیری از عکس‎های هوایی و نقشه‎های کارشناسان پهنه و بازدیدهای میدانی میزان خسارت به اراضی کشاورزی مشخص می‌شود.

 

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس آمارهایی که اعلام شد بیش از 14 هزار و 800 راس دام بر اثر سیل اخیر در استان تلف شده است و از این میزان 3 هزار و 800 راس دام از طریق دامپزشکی تائید و دفن شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی متذکر شد: در مرحله نخست پرداخت حسارت‎هایی که تائید شده و دفن بهداشتی انجام شده است انجام خواهد شد و همچنین بنیاد برکت 4 هزار راس دام نیز متقبل شده است که به خسارت دیدگان پرداخت شود.

 

مهاجر افزود: بر اساس گزارش‎های رسیده از دام‎های تلف شده با نظر کارشناسان و بازدید میدانی به ازای هر دام سبک 500 هزار تومان به دامپروران پرداخت خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار