رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: سیل، توفان و سرمازدگی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۷ هزار هکتار از باغات استان خسارت وارد کرده است.

خسارت 120 میلیاردی سیل و طوفان به باغات گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ مختار مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سیل، توفان و سرمازدگی به بیش از 7 هزار هکتار از باغات استان خسارت زده است.

وی افزود: حدود 10هزار هکتار باغ سیاه ریشه در استان گلستان وجود دارد که حدود هفت هزار هکتار آن بین 30 تا60 درصد آسیب دیده است.

رئیس جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برآورد خسارت به باغات استان 120 میلیارد تومان است، گفت: ماندابی در باغات سبب خفگی ریشه‌های درختان شده و علاوه بر از بین رفتن محصول امسال، بخشی از درختان نیز از بین می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 110 هزار تن میوه هسته‌دار در استان تولید شد اما با توجه به خسارت‌هایی که سیل، توفان و سرمازدگی به بار آورده است حدود 70 هزار تن محصول از باغات استان برداشت خواهد شد.

مهاجر از باغداران و کشاورزان خسارت دیده خواست برای تشکیل پرونده به مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند و گفت:  برای جبران این خسارت‌ها به ازای هر هکتار 5 میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و پرداخت وام های قبلی آنها نیز تا سه سال استمهال می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار