در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد که با تفویض اختیار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به شهردار مخالفت شده است.

با تفویض اختیار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی مخالفت شده است

به گزارش گلستان۲۴؛صد و چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، گفت: شوراهای اسلامی و شهرداران کلان‌شهرها نسبت به ارسال نظر کمیسیون اقتصادی به مجلس ابراز نگرانی شدیدی دارند که به‌طور قطع بسیاری از موارد این مهم، ضربه بزرگی به پیکر شهرداری‌ها خواهد زد.

حمیدرضا آقاملایی افزود: در لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها دقیقاً نظرات شوراها لحاظ شده اما در لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، پیش‌نویس ارسالی از سوی دولت دارای اشکالات جدی است.

وی ادامه داد: با تصویب این لایحه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان نهادهای دولتی تلقی خواهند شد و ۶۰ درصد درآمد این دو نهاد کاهش خواهد یافت.

آقاملایی همچنین خواستار افزایش محدوده شهری گرگان برای کاهش قیمت مسکن شد.

علی اصغر یوسفی، رئیس شورای شهر گرگان در ادامه گفت: طرح جامع در تاریخ ۶ بهمن ۹۲ تصویب شده و هر ۱۰ سال یکبار تغییرات محدوده شهری اعمال می شود.

یوسفی همچنین نسبت به ناقص بودن برخی از لوایح به شهرداری تذکر داد.

مخالفت با تفویض اختیار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی

وی از مدیران شهرداری خواست تا جلسات خود را در خارج از ساعت اداری برگزار کرده و پاسخگوی ارباب رجوع باشند.

 

یوسفی همچنین از عدم تأیید لایحه تفویض اختیار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به شهردار خبر داد.

دیگر عضو شورای شهر، سیدمحمد مرتضوی هم گفت: افزایش محدوده شهری تبعات دارد و باید زیرساخت ها و شبکه های ارتباطی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که از فضای موجود حداکثر استفاده را کرد، تصریح کرد: از تصویب طرح جامع تاکنون ۳۰ درصد به جمعیت شهر اضافه شده ولی توسعه محدوده شهر ۱۰ درصد است و این امر به سوء تدبیر و عدم مدیریت خودمان برمی گردد.

در ادامه ناصر گرزین، دیگر عضو شورای شهر گرگان با اشاره به پروژه روگذر افسران گفت: باید برای پرداخت مطالبات پیمانکار فکری شود. این پروژه از برنامه جلوتر است و باید برای تهاتر، کارشناس تعیین و از نظر شخصی پرهیز شود.

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر هم از خاموش بودن تلویزیون شهری ایراد گرفت و همچنین به طرح آفتاب اشاره کرد و افزود: درست است که با طرح آفتاب یک مخالفت شد اما باید پیگیر مطالبات فازهای قبلی این پروژه بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان پایانی استعفای مدیران داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس اظهار کرد: ظاهرا دو سه نفر از دوستان قصد حضور در عرصه سیاست و کاندیداتوری مجلس را دارند و با توجه به اینکه این افراد تا ۱۶ خرداد باید استعفا بدهند لازم است که هر چه سریعتر تصمیم خود را بگیرند و استعفای خود را ارایه دهند زیرا بر اساس قانون این افراد سه جلسه رسمی علنی دیگر فرصت ندارند.

محمدابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای شهر گرگان هم خواستار افزایش پاداش ها در سال جاری شد.

 

وی همچنین به پدیده سد معبر اشاره کرد و گفت: دیگر دستگاه ها باید در کنار شهرداری قرار گیرند تا این مشکل برطرف شود.

مجوز استانی پروژه تله کابین گرفته شده است

در ادامه شهردار گرگان اظهار کرد: مجوزهای استانی پروژه‌های تله کابین، زیپ‌لابین و سورتمه گرفته شده و در حال حاضر در تهران و چالوس در حال رسیدگی است.

عبدالرضا دادبود تأکید کرد: جلسات متعددی در خصوص تله‌کابین گذاشتیم و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و مباحث فنی و غیره بررسی شد.

وی بیان کرد: مقرر شده که بعد از ماه رمضان در سطح ملی درباره جلسه‌های مربوط به این پروژه‌ها برگزار شود که در صورت موافقت خیلی زود اجرایی خواهد شد.

دادبود با بیان اینکه به محض اینکه مجوزها صادر شود کار اجرایی این پروژه‌ها هم آغاز خواهد شد، افزود: منابع نقدی برای پروژه افسران تأمین شده است اما در بخش غیرنقدی بسته‌ای از املاک در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته که بعد از دادن فراخوان و برنده شدن در مناقصه، املاک در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

وی درباره اجرای طرح آفتاب افزود: فرمانداری ایراداتی به این مصوبه گرفته و این پروژه همچنان بلاتکلیف است.

دادبود با بیان اینکه نسبت به انجام تعهدات به پیمانکاران تذکر دادیم، درباره جابه‌جایی بازار هفتگی گرگان گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز و مقدمات انتقال کسبه به مکان جدید در حال انجام است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار