رییس بنیاد مسکن شهرستان مینودشت از رانش زمین در روستای قلعه قافه این شهرستان خبر داد.

رانش زمین در روستای قلعه قافه مینودشت
به گزارش گلستان۲۴؛ رشیدیان رییس بنیاد مسکن شهرستان مینودشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: در سیل اخیر رانش زمین در روستای قلعه قافه این شهرستان اتفاق افتاد که تاکنون این رانش ادامه دارد و به گفته کارشناسان ژئوفیزیک رانش رونده است.

وی ادامه داد: در این روستا ۱۸۰ واحد مسکونی وجود دارد و طبق آخرین آمار به دست آمده، به ۹۵ خانه خسارت وارد شد که این واحد‌ها غیرقابل سکونت هستند.

رشیدیان افزود: همه واحد‌هایی که در مسیر رانش قرار دارند کاملا تخلیه شدند و به افرادی که خانه هایشان درگیر شده، ۳ تا ۶ میلیون تومان اجاره بها پرداخت شد.

وی گفت: ۴۰ میلیون، وام ساخت و ساز، ۱۵ میلیون وام معیشتی و ۱۰ میلیون تسهیلات بلا عوض به افرادی که واحد‌های مسکونیشان قابلیت سکونت ندارد نیز پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن شهرستان مینودشت افزود: به ۱۰ تا ۱۵ هکتار زمین برای ساخت منازل نیاز است که درحال حاضر با ۴ هکتار کلنگ احداث زده شد و امیدواریم مالکین زمین در این روستا همکاری لازم را برای واگذاری زمین به بنیاد مسکن شهرستان داشته باشند.

بارش شدید وبی سابقه باران در روز‌های پایانی سال ۹۷ در شرق گلستان و مینودشت علاوه بر جاری شدن سیلاب، رانش زمین، ریزش کوه را نیز برای مردمان این شهرستان بالاخص در مناطق کوهستانی آن را به دنبال داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار