سرپرست استانداری گلستان گفت: تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده در استان گلستان پرداخت شده است.

پرداخت 14 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده در استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده تاکنون برای جبران خسارت‌ها اظهار داشت: 3 هزار و 200 کارگر فعال در بخش تولید پس از حدود 2 ماه تعطیلی مشغول فعالیت شده‌اند و در این مدت از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: 146 واحد تولیدی استان 320 میلیارد تومان خسارت وارد شد که منتظر مصوبه جدید هیئت دولت هستیم و امیدواریم روند بازسازی واحدهای تولیدی سرعت بگیرد.

غراوی با اشاره به اینکه 97 هزار هکتار از  اراضی کشاورزی و باغی در سیل تخریب شده است، تصریح کرد: برآوردهای دقیق از خسارت‌ها شده و اینکه در فضای مجازی اعلام شده که مقدار اعلامی با واقعیت درست نیست را رد می‌کنم چرا که برآوردهای ما با  کار کارشناسی بسیار دقیق بوده است.

سرپرست استانداری گلستان گفت: در حوزه کشاورزی بررسی با نقشه‌های موجود و بازدید محل با کارشناسان انجام شده و 321 پرونده تشکیل شده و 14 میلیارد تومان هم تاکنون خسارت پرداخت شده است.

غراوی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 825 پرونده برای تسهیلات تشکیل شده و 6700 پرونده برآورد خسارت انجام شده و نخستین استانی بودیم  که از 162 میلیارد تومان تعیین شده، 14 میلیارد تومان به بخش کشاورزی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در بخش روستاها هم در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و نگرانی وجود ندارد و دستگاه‌های متولی مانند علوم پزشکی در حال پایش هستند و در مورد آب و فاضلاب هم مشکلی نداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار