رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی از روز گذشته در گرگان آغاز شد.

طرح پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی در گرگان اجرا شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ احمدعلی سالاری رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: از سال گذشته سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان تصمیم گرفت که پرداخت کرایه تاکسی را به صورت الکترونیکی اجرایی کند.

وی افزود: این طرح به دلیل نامنظم بودن قیمت کرایه تاکسی در مسیر‌های مختلف و عدم پرداخت کرایه خرد برای شهروندان انجام شد تا از تنش بین راننده و مشتری جلوگیری شود.

سالاری با بیان اینکه این پرداخت به صورت بارکدخوان یا QR است، گفت: بهمن ماه سال گذشته سرمایه گذارطرح، پس از اعلام فراخوان عمومی و طی مراحل قانونی تعیین شد که از دیروز وارد فاز اجرایی شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه سرمایه گذار وارد کار تبلیغات شهری شد، سازمان به صورت گروهی برای رانندگان تاکسی جلسه گذاشته و به آن‌ها آموزش داده شد تا نسبت به نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه و نصب تابلوی بارکد بر روی صندلی‌ها و داشبورد تاکسی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: همچنین تبلیغات برای نصب این اپلیکیشن برای شهروندان صورت گرفت تا نسبت به پرداخت کرایه تاکسی از طریق بارکدخوان و تلفن همراه اقدام کنند.

سالاری گفت: این شیوه پرداخت فقط در تهران انجام شده و در سنوات قبل هم در گرگان مطرح و به دلیل ناتوانی سرمایه گذار متوقف شده بود، اما در سرمایه گذاری جدید تمام اشکالات طرح قبلی برطرف شد.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار