سرپرست استانداری گلستان گفت: بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی استان در سیلاب اخیر خسارت دیدند.

 خسارت بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی استان در سیلاب اخیر
به گزارش گلستان۲۴؛ غراوی سرپرستاستانداری گلستان در برنامه زنده، پیگیری، شبکه خبر با موضوع عملکرد‌ها و مشکلات مناطق سیلزده با محوریت خسارات بخش کشاورزی گفت: از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت استان بیش از ۱۱۰ هزار هکتار در سیلاب اخیرخسارت دیدند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این بود که در سال جاری با توجه به بارش‌های صورت گرفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم و ۱۴۵ هزار تن کلزا برداشت شود.

سرپرست استانداری گلستان گفت: ۳ هزار و ۹۵۸ پرونده کشاورزی در گلستان تشکیل شده که تا کنون برآورد بیش از ۴۹ میلیارد میلیون تومان صورت گرفته است.

وی گفت: بر اساس ۵۰ درصد پرداخت، ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده و تا چند روز آینده این رقم به ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلون تومان می‌رسد.

غراوی گفت: ۱۲ هزار هکتار از اراضی آسیب دیده که کشت اول را از دست داده اند، وارد کشت دوم شده اند.

وی افزود: هیات دولت ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد را نزد ۸ بانک عامل استان برای کشاورزان قرار داده و پرونده‌ها در حال ارائه به بانک‌ها هستند.

غراوی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هنوز زیر آب هستند افزود: تا ۱۰ روز آینده آب از این زمین‌ها نیز تخلیه می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در کنار زمین‌های کشاورزی ۷۷ واحد تولیدی کشاورزی خسارت دیده و ۱۸۵ نفر اشتغال خود را از دست داده اند، تلاش بر این است که تسهیلات قبلی آنان را امحال کنیم.

غراوی در پایان گفت: هنوز اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های زیرساختی ابلاغ نشده و ما با توجه به فصل برداشت محصول و آسیب دیدن جاده‌های بین مزارع و انتقال محصولات کشاورزان از زمین به مراکز خرید نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار