مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: کمبود اعتبارات و ضرورت ترمیم سریع آسیب های وارده به شبکه توزیع برق مناطق سیل زده استان سبب شده تا پایداری مکانیکی شبکه توزیع برق در این مناطق نامطلوب و حداقلی باشد.

ناپایداری شبکه توزیع برق مناطق سیل زده استان

به گزارش گلستان۲۴؛بر اساس اعلام روز سه شنبه شرکت برق گلستان، علی‌اکبر نصیری اظهار داشت: آسیب‌های نرم افزاری به شبکه توزیع برطرف شده و جریان برق در این مناطق به شکل مطلوب و عادی برقرار است.
وی بیان کرد: برخی از تیرهای انتقال برق واقع در مسیر سیلاب، نیازمند تعویض و بهسازی است که تامین ۳۴۰ میلیارد ریال خسارت وارده به شبکه برق در این مناطق با هدف آمادگی برای حوادث احتمالی و مشابه در آینده ضروری است.
وی گفت: قبل از افزایش قیمت دلار برخی سرمایه‌گذاران برای فعالیت در زمینه تولید برق از پنل‌های خورشیدی در گلستان اظهار تمایل کردند اما با نوسات ارزی اخیر رغبت آنان برای فعالیت در این بخش کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیان کرد: تا پایان سال و با مشارکت شرکت مپنا عملیات اجرایی سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد کتول و افزایش حدود ۵۰۰ مگاواتی تولید برق در این نیروگاه آغاز خواهد شد
وی درباره فرسودگی شبکه‌های برق گلستان به ویژه در شرق استان گفت: از ظرفیت‌های قانونی در بودجه برای رفع مشکلات خطوط برق شهرهای گنبدکاووس، مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش و مینودشت استفاده شده و هرساله نیز بخشی از این خطوط نوسازی می گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار