بخشی از دانشگاه پیام نور بندرترکمن به علت داشتن شاکی خصوصی و با حکم مرجع قضایی تخریب شد.

تخریب بخشی از دانشگاه پیام نور بندرترکمن به علت داشتن شاکی خصوصی + تصاویر

به گزارش گلستان۲۴؛ رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بندرترکمن ظهر امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای حکم مرجع قضائی انجام شد.

محمد ربیعی ادامه داد: بر اساس شکواییه یکی از شهروندان در مرجع قضائی مبنی بر مالیکت این فرد بر دانشگاه پیام نور، مشخص شد ۵۲۵ متر از زمین این فرد داخل محوطه دانشگاه پیام نور واقع شده و از سال‌ها قبل مقدمات ایجاد مصالحه بین دانشگاه و صاحب زمین در دستور کار قرار گرفت.

بگفته وی بر اساس کارشناسی صورت گرفته در سالهای گذشته قیمت زمین مذکور ۳ میلیارد ریال برآورد شد که مقرر گردیده بود بخشی از پول این زمین از محل اعتبارات استانی و بخشی نیز در قالب تهاتر و معاوضه با زمین‌های دانشگاه پیام نور پرداخت شود.

وی گفت: تأخیر ناشی از امور اداری در پرداخت موجب شد مالک زمین خواستار کارشناسی مجدد و مبلغ معادل ۵۲۵ میلیون تومان شود که پرداخت آن از توان دانشگاه خارج بود.

رحیمی گفت: با وجود تلاش فراوان و وساطت علمای اهل سنت، مالک زمین حاضر به دریافت رقم کارشناسی بدوی نشد بنحوی که در آخرین بار حتی رقم دریافت ۶ میلیارد ریال را پیشنهاد کرد.

به گفته وی این توافق در نهایت حاصل نشد و پیش از ظهر امروز این حکم با حضور وکیل صاحب زمین و نیروی انتظامی اجرا گردید.

بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع شده است و ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

156388321

ارسال نظر

  • محمود سن سبلی
    0

    مبلغ کارشناسی مربوط به سال 97 است. طبیعی است که پس از گذشت چندین ماه از قیمت گذاری و افزایش بهای ملک، مالک تقاضای کارشناسی مجدد کند. قبول کردن یا نکردن مبلغ در اختیار مالک زمین نبوده است بلکه وی مجبور به قبول قیمت کارشناسی بوده زیرا مطابق لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی... مصوب 1358 قیمتی که هیئت سه نفره کارشناسان تعیین می کنند قطعی است و تا شش ماه باید پرداخت گردد. اگر مالک مبلغ را قبول نکرده بود دانشگاه به راحتی می توانست آن را به حساب دادگستری بریزد و مالک زمین شود. مالک زمین حاضر بود زمین را به 200 میلیون تومان زیر قیمت واقعی هم بفروشد اما یک ریال هم به وی پرداخت نکرده اند.

آخرین اخبار