رئیس دانشگاه پیام نور واحد گنبدکاووس با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های اجرایی متمرکز در حوزه اجتماعی، گفت: نیازها و آسیب‌های هر استان، شهر و منطقه متفاوت بوده و نیاز به مطالعات کارشناسی بومی دارد.

چرا سیاست‌گذاری‌های اجتماعی را به استان‌ها واگذار نمی‌کنید؟/ سرانه تنها 5000 تومانی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش گلستان 24 ؛ رضا یازرلو امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق مطابق با مطالعات کارشناسی شده هستیم، اظهار کرد: بودجه کافی برای اجرای برنامه‌های تاثیرگذار و محتوایی نیز باید برای این امر در نظر گرفته و تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه عمده سیاست‌گذاری‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن به صورت کشوری صورت می‌گیرد، افزود: سوال ما اینجاست چرا مسؤولان کشوری این مهم را به کارشناسان بومی هر استان و منطقه واگذار نمی‌کنند تا متناسب با نیازها و دغدغه‌های همان منطقه برنامه‌ریزی و اقدام شود.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد گنبدکاووس با تاکید بر اینکه وقتی سیاست‌های به صورت کشوری باشد این‌گونه می‌شود که فقط در قالب‌هایی خاص تنها مبلغ 130 میلیون تومان به دانشگاه‌های استان گلستان اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: متاسفانه همین اعتبار نیز به جای اختصاص دادن به دانشگاه‌های فعال و دارای طرح‌های اجرایی به صورت متمرکز به دانشگاه گلستان واریز شده است.

یازرلو با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی و غیرانتفاعی‌ها دارای هویت مستقلی در استان هستند، ادامه داد: نمی‌شود که من در دانشگاه پیام نور برای دریافت اندک اعتبار تخصیص یافته شده برای برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دنبال دانشگاهی دیگر بدوم.

* سرانه 5 هزار تومانی مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای 8 هزار دانشجوی

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با ارائه طرحی جامع موفق به اخذ مجوز 40 میلیون تومان از این اعتبارات را شده است، تصریح کرد: این به معنای آن است که برای 8 هزار دانشجو به ازای هر نفر 5 هزار تومان سرانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است که البته این در دانشگاه‌های دیگر که ارائه طرح نشده از این مقدار هم کمتر است.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد گنبدکاووس با تاکید بر اینکه با این اعتبارات نمی‌توان اقدام مفیدی در این حوزه انجام داد، گفت: البته ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا همچون گذشته با دست‌های خالی بهترین نتایج را بگیریم، اما این نافی ضرورت توجه بیشتر به این حوزه از سوی مسؤولان نیست.

یازرلو با انتقاد از تمرکز بر برخی از آسیب‌های اجتماعی بدون توجه به اولویت‌ها و نگاه کارشناسی، اضافه کرد: به نظر بنده در هر شهرستان باید کارشناسان مربوطه در نشست‌های تخصصی اولویت‌های اقدامات اجتماعی را شناسایی و براساس آن گام‌های اجرایی تمامی ادارات و نهادها را طراحی و ارائه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ دانشجو محور در دانشگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، افزود: بهترین راهکار استفاده از خود دانشجویان برای مدیریت این موضوع است، موضوعی که ما در طی یک سال گذشته با دست خالی اتفاقات بزرگ و اثربخشی را در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس رقم زدیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار