امام جمعه موقت شهرستان گرگان با اشاره به عملکرد و سابقه دولت‌های آمریکا در قبال تعهدات بین المللی در طول تاریخ گفت: ایران هیچ اعتمادی به مذاکره با دولت آمریکا ندارد.

ایران هیچ اعتمادی به مذاکره با دولت آمریکا ندارد

به گزارش گلستان۲۴،حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: آمریکایی‌ها در زمان های مختلف در مناسبات خود با کشورهای جهان به دفعات معاهدات جهانی را زیر پا گذاشته اند که یکی از شاخص‌ترین آنها موضوع برجام و موضوع انرژی اتمی ایران است.

وی گفت: توافقنامه‌ای که با حضور ۶ کشور امضا شد و در مجمع جهانی سازمان ملل به عنوان یک سند رسمی و بین المللی به ثبت رسید توسط رئیس جمهور فعلی آمریکا باطل شد. حال چگونه آقای ترامپ پیشنهاد مذاکره مجدد می دهد؟ چگونه رئیس جمهور فعلی امریکا به تعهدات اوباما در دوره قبل پایبند نیست؟ چه تضمینی وجود دارد که رییس جمهور بعدی امریکا سند و تعهد رئیس جمهور فعلی آمریکا را دنبال کند و به تعهدات آنها پایبند باشد؟

حجت الاسلام لیوانی ادامه داد: ما حاضر نیستیم با چنین کشوری مذاکره کنیم آنها عدم صداقت خود را بارها و بارها نشان داده اند و گفتار و رفتار آمریکایی‌ها با هم در تضاد است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: از یک طرف نخست وزیر ژاپن را به عنوان واسطه برای برقراری مذاکره احتمالی با هزاران وعده به ایران می فرستند و از سوی دیگر چندین شرکت پتروشیمی ایران را به بهانه های واهی تحریم می کند؛ این رفتار بیانگر نداشتن صداقت در عمل و کردار آمریکایی ها است.

وی همچنین در بخش هایی از خطبه های نماز به شخصیت تاثیر گذار دکتر علی شریعتی در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: زحمات و تلاش های وی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ستودنی و ارزشمند است.

حجت الاسلام لیوانی گفت: دکتر شریعتی در فضایی مسموم و ضد دین در دانشگاه، تلاش های بی شماری را برای به ثبات رساندن جایگاه دین در نزد روشنفکران انجام داد.

وی همچنین به مقوله مرگ اشاره کرده و آن را بهترین موعظه برای همه انسان ها دانست.

حجت الاسلام لیوانی با بیان اینکه نباید مرگ را فراموش کرد، گفت: یاد مرگ ضروری است و پیر و جوان هم ندارد؛ نباید تصور کرد که مرگ تنها برای دیگران است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار