مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان:

هزارجریبی گفت: مودیان مالیاتی که بیش از ۵۰ درصد اموالشان در سیل خسارت‌دیده از مالیات عملکرد سال ۹۷ بخشیده می‌شود و این خسارت نباید از محل دیگری جبران شده باشد.

شرایط ویژه امور مالیاتی برای واحدهای خسارت‌دیده از سیل

به گزارش گلستان۲۴، «علی اصغر هزارجریبی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تنها استانی هستیم که درآمدهای ما خارج نمی‌شود بلکه از دیگر استان‌ها در گلستان اعتبار هزینه  می‌شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان ادامه داد: استان اگر با ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد اداره می‌شود ما تنها ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات دریافت می‌کنیم و مابقیِ از صندوق خزانه به استان تزریق می‌شود.

 

هزارجریبی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در استان هنوز به امور مالیاتی بدهکار هستند و امسال سال رونق تولید است و باید کمک کنیم اشتغال این واحدها و شرکت ها حفظ شود.

 

وی بابیان اینکه برای بیان شرکت‌ها که بدهی مالیاتی دارند حتی بدهی آنها برای سه سال تقسیط شده تا اشتغال این شرکت‌ها حفظ شود، افزود: صفرتا ۱۰۰ جرائم در اختیار امور مالیاتی بر اساس قانون قرارگرفته است و درصورتی‌که متوجه شویم به دلیل مشقت مالی و مشکلات خاص که وجود دارد شرکت یا واحدی بدهکار است سعی می‌کنیم کمک‌های ویژه‌ای در حوزه بخشودگی‌ها داشته باشد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان متذکر شد: کسانی که اصل بدهی خود را تا سال گذشته پرداخت می‌کردند کل جرائم آنها را می‌بخشیدیم.

 

هزارجریبی یادآور شد: تصمیم  گرفتیم مودیانی که فهرست معاملات فصلی خود در سال ۹۶ را نتوانستند تسلیم کنند اگر تا پایان تیرماه اطلاع‌رسانی کنند تا سقف ۹۰ درصد بدهی‌های مالیاتی آنها بخشیده شود.

 

وی بابیان اینکه جلسه‌ای به این منظور با اتاق بازرگانی نیز انجام‌شده است، بیان کرد: اگر این افراد تا پایان مردادماه فهرست معاملات فصلی خود را ارائه کنند ۲۰ درصد وصول و ۸۰ درصد بخشوده می‌شود و واحدهایی که تا پایان شهریورماه این کار را انجام دهند ۳۰ درصد وصل و ۷۰ درصد نیز بخشوده شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان یادآور شد: باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و در بحث هزینه‌های دولت باید تلاش کنیم که مقداری از این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

 

هزارجریبی بابیان اینکه معافیت‌های مالی باید نظام‌مند شود، افزود: کل عوارض استان بر اساس قانون یکجا جمع می‌شود و به دنبال آن به مناطق محروم توجه بیشتری داشتیم.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: مودیان مالیاتی که بیش از ۵۰ درصد اموالشان در سیل خسارت‌دیده از مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ بخشیده می‌شود و این خسارت نباید از محل دیگری جبران شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار