وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی با همه امکانات برای کمک به مردم سیل زده، پای کار هستند، گفت: دولت خسارات ها را جبران خواهد کرد.

وزیر کشور:همه با تمام امکانات برای کمک به سیل زدگان پای کار هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز سوم فروردین ماه در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری شبکه پنج سیما با اشاره به اینکه صبح امروز در استان گلستان حضور خواهد یافت، گفت: به دستور رئیس جمهور، صبح امروز در استان گلستان حضور خواهم یافت و به مازندران و خراسان شمالی هم خواهم رفت.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه حجم بارندگی‌های استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بیش از چند برابر بارندگی در مدت مشابه سال‌های پیش بوده است، اضافه کرد: دبی آب در استان گلستان در بالا دست ۵۷۰ متر مکعب بر ثانیه بوده است در حالی که ظرفیت رودخانه "گرگان رود" کمتر از آن است.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با همه امکانات فنی و مهندسی و به ویژه گروه‌های داوطلب مردمی، کمک کردند، افزود: در این مدت، سعی کردیم مسیرهای سیلاب را تغییر دهیم تا خسارت‌ها کمتر شود.

 

وی گفت: کمک‌های مردمی به ویژه مردم خوب "آق قلا" و علمای آنجا موجب شد مردم مسیر را تخلیه کنند به طوری که در این مسیرها تلفات انسانی نداشتیم و البته آب گرفتگی‌ها و ورود آب به منازل وجود دارد که ان شاء الله پس از فروکش کردن، به سرعت تخلیه می‌شود.

 

رحمانی فضلی افزود: سیلاب بعد از "آق قلا" به سمت "گمیشان" ادامه یافته که حجم دبی آب در آنجا کمتر شده و البته همه منازل در آن مسیر تخلیه شده است.

 

وی ادامه داد: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا تلفات انسانی نداشته باشیم. البته متأسفانه دو مورد در «کلاله» و «مینودشت» واقع شده است، اما در این مسیر تلفات انسانی نداشتیم.

 

وزیر کشور گفت: همه امکانات پشتیبانی از جمله پتو، چادر و اسکان‌های موقت و کمک غذایی انجام شده است.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه جلسات شورای تأمین و کمیته بحران تشکیل خواهد شد و تصمیمات را در محل اتخاذ خواهیم کرد، ادامه داد: از صبر و حوصله مردم و همکاری‌های خوب آنها و دستگاه‌های اجرایی تشکر می‌کنم.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم نگران نباشند و خسارت‌ها جبران خواهد شد، افزود: علمای استان به ویژه نماینده ولی فقیه در بسیج مسئولان و مردم همکاری خوبی داشتند و امیدواریم مشکلات را به سرعت حل کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار