امام جمعه بندرترکمن:

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن، گفت: معظم‎له در این دیدار به بی‎اعتمادی به آمریکا و بی‎فایده بودن هر گونه مذاکره با آمریکا تأکید کردند.

 استاندار گلستان دنبال مسائل جناحی و سیاسی نباشند

به گزارش گلستان۲۴، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: فرامین معظم‎له در دیدار با نخست وزیر ژاپن بسیار قابل توجه است و رسانه‎های جهان نیز به آن پرداختند.

* همه کلیدها دست خداوند است نه آمریکا

وی ادامه داد: معظم‎له در این دیدار به بی‎اعتمادی به آمریکا و بی‎فایده بودن هر گونه مذاکره با آمریکا تأکید کردند و فرمودند «ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، بنده شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.»

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد، تأکید کرد: معظم‎له همچنین در این دیدار فرمودند اینکه ترامپ می‌گوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است زیرا اگر می‌توانست این کار را انجام دهد، انجام می‌داد اما نمی‌تواند.

منصوری متذکر شد: مقام معظم رهبری در این دیدار به این نکته اشاره کردند که ما معتقدیم از طریق مذاکره با آمریکا، مشکلات ما حل نخواهد شد و هیچ ملت آزاده‌ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.

وی بیان کرد: این پیام‎ها و فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن بود اما دیدار نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور ما طور دیگری رقم خورد، گرچه رئیس جمهور در آغاز سخنانش آمریکا را محکوم کرد اما در آخر عنوان کرد که کلید دست واشنگتن است.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه همه کلیدهای آسمان و زمین دست خداوند است نه دست دشمن خدا، اضافه کرد: نمی‎دانیم چرا آقای روحانی چنین سخنانی را بیان و اینطور از مواضع خود عقب‎نشینی می‎کنند، خداوند در قرآن کریم می‎فرمایند:« لَّهُ مَقَالِیدُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ» کلیدهاى آسمان‎ها و زمین نزد اوست.

منصوری با طرح این پرسش که چرا آمریکا مقامات ژاپنی و آلمانی را برای مذاکره به ایران فرستاده است،پاسخ داد: در وهله نخست این کشورها می‎خواهند به ایران پیام بدهند که ما دو کشور قدرتمند اقتصادی هر دو تسلیم آمریکا هستیم و از آمریکا شکست خوردیم، چراکه ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم نیروی نظامی قوی و مستقلی ندارد و آلمان نیز نسبت به نداشتن نیروی نظامی مستقل موظف شده است.

وی ادامه داد: از طرفی این سؤال مطرح می‎شود که چرا بعد از فرصت دو ماهه شورای امنیت ملی به طرف‎های برجام، اینها اینطور به تکاپو افتادند و از مواضع خود عقب‎نشینی کردند و مدام واسطه می‎فرستند آیا این به معنای پیروزی ما نیست؟

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه آیا این عقب‎نشینی دشمن همان وعده « فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا» قرآن کریم نیست؟، اضافه کرد: در صورتی که به فرامین مقام معظم رهبری توجه کنیم به موفقیت‎های بیشتری دست خواهیم یافت.

*لزوم تلاش برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

منصوری به ماجرای راننده اسنپ اشاره کرد و گفت: خانمی از اسنپ درخواست خودرو می‎کند وقتی سوار ماشین می‎شود کشف حجاب می‎کند، راننده محترمانه به او تذکر می‎دهد اما آن خانم استقامت و بی‎توجهی می‎کند که در این هنگام راننده قصد دارد وی را به مکان نخست بازگرداند و او را پیاده کند که این خانم پس از پیاده شدن با پلیس تماس می‎گیرد و اعلام می‎کند که این راننده برای وی مزاحمت ایجاد کرده سپس با پخش کردن عکس راننده در فضای مجازی، به راننده و عقاید او بی‎حرمتی می‎کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه پس از این اتفاق شرکت بی‎تدبیر اسنپ بدون تحقیقات اولیه راننده را از کار اخراج می‎کند اما خداوند ماجرا را طور دیگری رقم می‎زند، افراد متدین به این ماجرا ورود پیدا می‎کنند، سردبیر یک خبرگزاری و صدا و سیما از راننده دعوت می‎کند، یکی از خیرین بلیط رفت و برگشت سفر زیارتی کربلا را برای این راننده متعهد تقبل می‎کند و جمعی از وکلا و قانوندانان پیگیر حق و حقوق این راننده از شرکت اسنپ می‎شوند.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: قانون با فرد خاطی برخورد می‎کند و به این شکل آن خانم و خانواده‎اش رسماً از این راننده اسنپ عذرخواهی می‎کنند، کمپین »نه به شرکت اسنپ» راه‎اندازی می‎شود که موجب ضرر جدی به شرکت اسنپ می‎شود ، نخبگان دانشگاهی دانشگاه شریف نیز از این راننده تشکر می‎کنند.

منصوری گفت: رئیس قوه قضاییه نیز در جمع مسؤولان عالی قضایی بر حمایت از عامرین امر به معروف و نهی از منکر تأکید می‎کند و همه این اقدامات و اتفاقات نشان می‎دهد اگر کاری برای رضای خداوند باشد خداوند کمک می‎کند.

وی با بیان اینکه راننده وظیفه‎شناس اسنپ اعلام کرده که از بانوان چادری و محجبه کرایه نمی‎گیرد، خاطرنشان کرد: هر کسی به اندازه تلاش خود باید برای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ دین در جامعه تلاش کند.

*برگزاری جشن ملکه انگلیس از جیب ملت ایران تأسف‎آور است

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به برگزاری جشن در سفارت انگلیس و ایتالیا، توضیح داد: در سالروز تولد ملکه انگلیس از عده‎ای مردم دعوت می‎کنند که با جمع‎آوری پول در این جشن شرکت کنید، این در حالی است که اگر برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و سوریه کمک مالی جمع‎آوری شود عده‎ای هنرپیشه از خدا بی‎خبر در فضای مجازی طور دیگری جوسازی می‎کنند اما متأسفانه وقتی این پول‎ها خرج در گناه و سفارت انگلیس شد کسی اظهارنظر نمی‎کند.

منصوری با بیان اینکه ما از وزارت خارجه کشورمان گلایه جدی داریم، متذکر شد: چرا در سفارت انگلیس و ایتالیا این جشن بی‎دروپیکر برگزار شد، بنده به عنوان یک مسلمان از برگزاری چنین جشنی خجالت کشیدم که این همه زنان و دختران با وضعیت نامناسب حجاب در آن مراسم حضور یافتند و تأسف‎بارتر اینکه برخی نمایندگان مجلس و مسؤولان نیز به همراه خانواده‎های خود در این جشن ضدخدایی و پر از گناه حضور داشتند!

وی با بیان اینکه آیا نماینده مجلس و مسؤولان باید به دنبال خدمت به مردم باشد یا عیش و نوش، گفت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در نامه 45 به «عثمان بن حنیف» فرماندار بصره که در مجلس اشرافی شرکت کرد نامه تندی نوشت و گفت امیر تو علی است، روی چه سفره‎ای حاضر شدی و سپس فرمودند از خداوند بترس و به نان‎های خودت قناعت کن تا تو را از آتش جهنم نجات دهد.

امام جمعه بندرترکمن تأکید کرد: دولت انگلیس بعد از بدعهدی‎های آمریکا در برجام تمام شرکت‎های خود را از ایران بیرون کرد و در سال‎های گذشته این جشن با اسپانسرهای شرکت‎های انگلیسی برگزار می‎شد و برحسب شنیده‎ها امسال سفیر انگلیس با وقاحت تمام اعلام کرد که نمی‎تواند برای برگزاری این جشن پول از انگلیس بیاورد و ایرانیان باید هزینه این مراسم را بپردازند!

منصوری ادامه داد: در نتیجه سفارت انگلیس از عده‎ای از ایرانیان دعوت می‎کند هر کسی می‎خواهد در این جشن شرکت کند باید یک هزار تا 2 هزار و 500 پوند بپردازد، در قبال این کار می‎تواند از محصولات خود تبلیغ کند و سفیر انگلیس نیز از آنها تشکر می‎کند.

وی متذکر شد: این روز ملی و جشن برای ملکه کدام کشور است که باید با هزینه ما برگزار شود، کشور انگلیس در دو سه قرن اخیر با خیانت بسیاری از آب و خاک ایران اعم از افغانستان، بلوچستان، پاکستان، بحرین، کوه‎های آرارات و جزایر ایرانی مدعی امارات را از کشورمان جدا کرد و تشکیل فرقه‎های انحرافی و حمایت از «سلمان‎رشدی» و منافقین و همچنین غارت کشور و احتکار گندم و قتل عام حدود 10 میلیون انسان بی‎گناه و گرسنه را در کارنامه خود دارد.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به بی‎بندوباری در روز سالگرد ارتحال امام راحل و عید فطر در سد لفور افزود: مقام معظم رهبری فرمودند مردم مازندران دو نعمت بزرگ جنگل و دریا دارند اما از این دو نعمت باید درست استفاده کنند و نباید از این نعمت‎ها به‎عنوان گناه و بی‎بندوباری استفاده شود.

منصوری یادآور شد: بعد از پخش این عکس‎ها در فضای مجازی دو موضع‎گیری وجود دارد و انسان‎های باتقوا و متدین مانند امام جمعه بابل به مسؤولان استان تذکر جدی داد و همه را از خواب بیدار کرد که مسؤولان نیز برخورد جدی با این مسأله داشتند اما در کنار آن برخی افراد بی‎تقوا مانند «سیدفاطمه حسینی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علناً اعلام کرده که این حرکت‎ها چه اشکالی دارد، بگذارید مردم شاد و خوشحال باشند!

وی ابراز کرد: به نظر می‎رسد این خانم نماینده مجلس وصیت امام راحل و شهدا را یا نخوانده است و یا قبول ندارد، علاوه‎بر اینکه وصیت امام و شهدا را قبول ندارد قرآن کریم و خداوند را قبول ندارد چراکه قرآن کریم به رعایت حجاب و دین تأکید کرده است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به سخنان آقای روحانی مبنی بر اینکه زندگی مردم نسبت به سال قبل بهتر شده است، من از درون ماشین چهره‎های مردم را نظر سنجی می‎کنم، اذعان کرد: ما به آقای رئیس جمهور توصیه می‎کنیم سکوت پیشه کنند و روی زخم مردم بیش از این نمک نپاشند، ظاهراً ایشان از قیمت‎های نجومی قند، روغن، گوشت و ... بی‎اطلاعند از طرفی در ماشین با شیشه‎های دودی و عبور از خط ویژه با آن سرعت چگونه می‎توان نگاه‎های مردم را درک کرد بعد هم مگر مردم در خیابان نسبت به وضع نامناسب خود گریانند؟

منصوری با اشاره به سخنان وزیر نیرو مبنی بر اینکه مردم ایران غذا زیاد می‎خورند، بیان کرد: بسیار جای تأسف دارد، ما به وزیر نیرو پیشنهاد می‎کنیم به جای آنکه به مردم متدین و صبور نصیحت کنند به فرزندان خود که در انگلستان و آمریکا هستند نصیحت کنند که روزی یک بار غذا بخورند.

* استاندار گلستان دنبال مسائل جناحی و سیاسی نباشند

وی در ادامه با اشاره به معرفی استاندار جدید گلستان توضیح داد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که سیل‎زدگان فراموش نشوند لذا ما از آقای استاندار تقاضا داریم مردم گلستان وضع خوبی ندارند و به وضع سیل‎زدگان رسیدگی کنند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه به استاندار گلستان توصیه می‎کنیم بازی‎های سیاسی را کنار بگذارند، تأکید کرد: عده‎ای از اصلاح‎طلبان تندرو و افراطی، استان گلستان را قربانی جریانات سیاسی و مطامع خود کردند و ما از استاندار گلستان تقاضا داریم دنبال مسائل جناحی و سیاسی نباشند و مواظب باشد این جریانات سیاسی او را مانند «سیدمناف هاشمی» اغفال نکند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار