مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از حذف دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی با اجرای طرح استحقاق‌سنجی در استان خبر داد.

دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی گلستان حذف شد

به گزارش گلستان۲۴؛ سیدمحمد حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با اجرای طرح استحقاق‌سنجی در بیمارستان‌های دولتی نیازی به ارائه دفترچه بیمه سلامت برای دریافت خدمات بستری نیست.

وی با بیان اینکه استان گلستان همچنان در ارجاع الکترونیک حوزه روستایی بی‌رقیب است، تصریح کرد: استان گلستان در این طرح فاصله زیادی از استان‌های دوم و سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: استان به خاطر عملکرد خوب در حوزه خدمات الکترونیک جزو پنج استانی است که خدمات سلامت را کاملا الکترونیکی انجام می‌دهد و پایلوت چهار طرح ارجاع الکترونیک در حوزه روستایی، استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دانشگاهی، صدور نسخه الکترونیک، تبادل اسناد پزشکی و رسیدگی الکترونیک در زمان بستری است.

حسینی با اشاره به اینکه 16 بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند، گفت: دو بیمارستان تامین اجتماعی، ۶ بیمارستان‌خصوصی و یک بیمارستان ارتش در استان گلستان به بیماران خدمت سلامت ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دانشگاهی انجام می‌شود و نیازی به دفترچه بیمه سلامت برای دریافت خدمات بستری نیست، ما دفترچه بیمه سلامت را در بیمارستان‌های دانشگاهی حذف کردیم تا بیمار نگرانی از بابت در دسترس بودن دفترچه نداشته باشد و با کد ملی ورود به بیمارستان خدمت صورت می‌گیرد و کد استحقاق سنجی برای بیمار صادر می‌شود و تا زمان ترخیص از آن کد استفاده می‌کند که برای بیمار هویت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: دلیل دیگر ما از اجرای طرح استحقاق سنجی این بود که نگران تامین وسایل مورد نیاز بیمار در زمان بستری نباشیم.

حسینی در خصوص طرح نسخه الکترونیک بیان کرد: ما بستر این طرح را به عنوان طرح سوم در استان فراهم کردیم، با توجه به اینکه حوزه‌های زیرساختی اعم از توان مخابراتی، فیبر نوری و اینترنت در شهرهای مختلف متفاوت است برای اجرا شدن طرح با حداقل تعداد شروع کردیم.

وی ادامه داد: در هر شهرستان امکان بررسی نسخه الکترونیک را با عقد قرارداد ویژه انجام دادیم، شروع آن را از اواخر سال گذشته در کردکوی آغاز کردیم که تداوم هم پیدا کرد، قرار است در شهرستان‌های ۱۴ گانه حداقل یک موسسه را درگیر کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه در خرداد نواقص احتمالی شناسایی و احصاء می‌شود، افزود: بعد از رفع نواقص، به دیگر موسسات منتقل می‌کنیم.

حسینی در خصوص اجرای طرح تبادل اسناد پزشکی در رسیدگی الکترونیک در زمان بستری گفت: بعد از اینکه بیماران بیمه شده در بیمارستان‌های دانشگاهی بستری شدند اسناد بستری آنها به شکل تبادل الکترونیک اسناد بستری در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد، این طرح از اول خرداد در استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه طرح تبادل الکترونیک باعث شفافیت در بخش خدمات می‌شود، تصریح کرد: این طرح باعث تسریع در مراحل رسیدگی، کنترل منابع، یکپارچه‌سازی رسیدگی به اسناد بستری در سراسر کشور می‌شود، با اجرای این طرح متوجه می‌شویم چه خدماتی را با چه راهنمای بالینی ارائه کنیم و باعث حذف سنگین کاغذ های فیزیکی می‌شود.

حسینی گفت: از ۱۶ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی در استان تعداد ۱۴ بیمارستان دانشگاهی موفق شدند با استانداردهای تعیین شده بین بیمه سلامت و وزارت بهداشت اقدام به ارسال اسناد کنند، تا پایان خرداد باید بتوانیم تمام بیمارستان‌های دانشگاهی را در این مسیر وارد کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار