معاون پارک علم و فناوری گلستان گفت که شرکت های دانش بنیان خسارت دیده از سیل اخیر این استان برای رونق گرفتن دوباره به حمایت بانکی مانند مهلت در پرداخت وام و تزریق سرمایه در گردش احتیاج دارد.

شرکت های دانش بنیان خسارت دیده از سیل نیازمند حمایت بانکی اند

به گزارش گلستان۲۴؛ عماد آیدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این شرکت‌ها که مواد اولیه فعالیت خود را در جریان سیلاب و آبگرفتگی از دست داده‌اند، بعد از ۲ ماه بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند اما با کمبود سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه مواجهه هستند.
وی گفت: پیگیری برای اختصاص اعتبار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خسارت دیده گلستان انجام شده و قرار است به زودی از محل صندوق نوآوری و شکوفایی (نهادی با شخصیت حقوقی و دارای استقلال استخدامی و اداری و مالی و معاملاتی) اعتبار مورد نیاز تخصیص و در اختیار شرکت‌های زیان دیده از سیل قرار گیرد.
به گفته آیدانی، در گلستان هشت شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی آق قلا در سیل و آبگرفتگی اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ حدود ۶۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.
وی افزود: گلستان ۳۷ شرکت دانش بنیان فعال دارد که بیشتر در گرگان و آق قلا مستقر بوده و در حوزه پزشکی، بیوتکنولوژی و داروهای گیاهی جزو شرکت‌های برتر کشور محسوب می‌شوند.
پارک علم و فناوری استان گلستان به عنوان سی و سومین پارک کشور در سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار