نماینده مردم گرگان آق‌قلا:

نماینده مردم گرگان آق‌قلا در مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تشکیل پرونده پرداخت خسارت به دامداران آنها را ملزم به ارائه تصویر دام تلف شده کرده است.

محصول اراضی خسارت دیده در استان گلستان کلزا و گندم بود

به گزارش گلستان۲۴؛ نبی هزارجریبی  نماینده مردم گرگان آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص میزان خسارات به کشاورزان در استان گلستان به واسطه سیل در ابتدای سال جاری گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته شده توسط استانداری استان گلستان حدود 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بر اثر سیل از بین رفت.

محصول اراضی خسارت دیده در استان گلستان کلزا و گندم بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصول کشت شده در بیشتر اراضی از بین رفته بر اثر سیل در استان گلستان گندم و کلزا بود، تصریح کرد: هیات دولت میزان پرداخت خسارت در قبال هر هکتار زمین خسارت دیده دیم را یک میلیون تومان و اراضی آبی را 2 میلیون تومان تصویب کرد.

کشاورزان خسارت دیده به صورت یکسان مورد توجه قرار بگیرند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید کشاورزانی که با تلاش و هزینه فراوان اقدام به کشت محصول می‌کنند به صورت یکسان مورد توجه قرار بگیرند، ادامه داد: در برخی از موارد کشاورزانی که در اراضی دیم اقدام به کشت کرده اند بذر بیشتری به کار می‌برند.

خسارت اراضی اجاره داده شده پرداخت شود/لاشه دام‌های های مناطق سیل زده از بین رفته است

وی با تاکید بر اینکه دولت در میزان پرداخت خسارت به کشاورزانی که اراضی انها بر اثر سیل از بین رفته است به  صورت یکسان 2 میلیون تومان خسارت پرداخت کند، عنوان کرد: برخی از مالکان اراضی کشاورزی خسارت دیده که زمین‌های خود را اجاره داده‌اند با ارائه سند، خسارت پرداختی توسط دولت را دریافت می‌کنند در حالی این خسارت باید به کشاورز پرداخت شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای تشکیل پرونده پرداخت خسارت به  دامداران آنها را ملزم به ارائه تصویر دام تلف شده کرده است، ادامه داد: بیش از یک ماه تمامی منطقه زیر آب با عمق بیش از یک متر بوده و به همین دلیل لاشه دام‌ها از بین رفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار