مدیرکل آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان این که سیل و رانش و طوفان ۴۸ میلیارد تومان به تأسیسات آب روستایی گلستان خسارت زد، گفت: ۷۷ روستای گلستان آب لوله کشی ندارد.

خسارت ۴۸ میلیارد تومانی سیل و طوفان به تأسیسات آب روستایی

به گزارش گلستان۲۴؛ بهزاد هرمزی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: طی سال ۹۷ اقدامات خوبی در آب و فاضلاب روستایی استان انجام شد و درصد برخورداری روستاها از آب شرب را از ۶۹.۸ درصد به ۷۱.۵ درصد رساندیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ روستا در سال ۹۷ از نعمت آب شرب برخوردار شد، گفت: مجتمع قرناوه مراوه تپه در سفر وزیر نیرو در بهمن ۹۷ افتتاح و هفت روستای فاقد آب از این نعمت بهره مند شدند.

هرمزی با تأکید بر اینکه میزان برخورداری روستاها از آب لوله کشی باید افزایش یابد، گفت: برای تکمیل کل پروژه ها آب و فاضلاب روستایی استان دو هزار میلیارد تومان پول نیاز است، درحالی که کل بودجه مصوب ما در سال ۹۷ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که از این رقم تنها ۶۴ میلیارد تومان تخصیص یافت.

طبق گفته مدیرکل آب و فاضلاب روستایی گلستان ۷۷ روستای استان در شهرهای آق قلا، رامیان، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، گالیکش، گرگان، گنبدکاووس، مینودشت و مراوه تپه آب لوله کشی آشامیدنی ندارند.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر بهره مندی باید پایداری آبرسانی را هم ارتقاء دهیم، اضافه کرد: در سه سال گذشته از محل صندوق اعتباری توسعه، اجرای ۳۸۰ کیلومتر شبکه آب شرب، اجرای ۱۵۰ کیلومتر خط آب، حفر ۳۰ حلقه چاه، بهسازی ۱۲ دهنه چشمه و تکمیل ۲۴ هزار مترمکعب مخزن آب اتفاق افتاد.

هرمزی ادامه داد: حجم ذخیره آب مخزن استان ۹۰ هزار مترمکعب است و ۲۲۰ هزار مشترک روستایی داریم با این شرایط در پیک مصرف دچار مشکل می شویم.

وی تصریح کرد: دو پروژه فاضلاب در تلور و هفت روستا در غرب استان داریم که هزینه آن ۳۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خسارت ۴۸ میلیارد تومانی سیل و طوفان به تأسیسات آب روستایی

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی گلستان اظهار کرد: در حوادث طوفان، رانش و رانش ۴۸ میلیارد تومان به تأسیسات آب و فاضلاب روستایی خسارت وارد شد. آب ۳۹۸ روستای ما با ۱۰۰ هزار مشترک که ۵۰ درصد روستاهای تحت پوشش ما را تشکیل می دهند در این حوادث قطع شد.

هرمزی با اشاره به این با تلاش همکاران آب همه روستاها وصل شد، افزود: از همان روزهای اول در صحنه حاضر بودیم و کیفیت آب را در مناطق سیل زده رصد و حتی آب های بسته بندی شده را هم پایش می کردیم.

وی گفت: خسارت ها در سیل به واسطه هدایت نامنظم آب بود و بیشترین خسارت ها به تأسیسات آق قلا، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله، مراوه تپه، آزادشهر، رامیان و علی آبادکتول وارد شد.

هرمزی بیان کرد که ۱۱۲ میلیارد تومان برای سال ۹۸ و ۹۹ مصوب شده تا در راستای آبرسانی و پایداری شبکه هزینه شود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار