استاندار گلستان گفت: تاکنون هشت هزار و ۹۴۲ پرونده در بخش کشاورزی تشکیل و قریب به ۲۴ میلیارد تومان به خسارت دیدگان اعطا شده است.

بیش از ۸۰۰۰ پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی تشکیل شده است

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس اظهار کرد: از ۳۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، ۱۰۰ هزار هکتار در سیل به طور جدی آسیب دید اما خوشبختانه با مدیریت لازم ۱۵ هزار هکتار از این اراضی کشت دوم خود را انجام دادند.

وی افزود: تاکنون هشت هزار و ۹۴۲ پرونده در بخش کشاورزی تشکیل شده و قریب به ۲۴ میلیارد تومان به خسارت دیدگان اعطا شده و تا پایان هفته تلاش می‌کنیم ۳۲ میلیارد دیگر به سه هزار و ۳۰۰ پرونده پرداخت کنیم.

حق شناس یادآور شد: از بانک‌ها می‌خواهیم در راستای اعطای تسهیلات بازسازی و نوسازی هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا عملیات اجرایی زودتر صورت پذیرد و مردم به خانه‌های خود بازگردند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحدها آسیب دیده استان، دو هزار و ۸۰۰ واحد تعمیری و سه هزار و ۵۰ واحد تخریبی به خانه‌های تحت پوشش کمیته امداد تعلق دارند که از خیرین استان و خیرین استان‌های معین یعنی خراسان رضوی و گیلان می‌خواهیم در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.

حق شناس گفت: بانک‌ها باید تلاش کنند تا نیمه تیرماه مراحل عقد قرارداد با واحدهای آسیب دیده استان پایان پذیرد.

وی بیان کرد: تاکنون پرونده هفت هزار و ۸۱۱ واحد به بانک‌ها ارسال شده و بانک هم با دو هزار و ۲۵ واحد عقد قرارداد داشته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار