معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: گلستان جایگاه دوم کشوری را در فراوانی کودکان بازمانده از تحصیل دارد.

آسیب سیل به ۳۲۴ مدرسه استان گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ عبدالرضا چراغعلی ظهر یکشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گلستان اظهار کرد: نقش موثر خیران در کشور طی سال‌های گذشته به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: خیران در زمینه‌های مختلف که مشکلاتی برای تامین ضرورت‌ها داشتیم جلوتر از دستگاه‌های دولتی حضور دارند.

چراغعلی گفت: اقداماتی که خیران مدرسه‌ساز در کشور رقم زدند رویه ای برای ورود سایر خیران در عرصه‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه خیران کشور در سیل و حادثه اخیر کشور عملکرد قابل قبولی داشتند، اضافه کرد: سیل به ۳۲۴ مدرسه استان آسیب زد که از این تعداد ۳۵ مدرسه نیازمند بازسازی مجدد است.

چراغعلی تصریح کرد: خوشبختانه ساخت بخش قابل توجهی از این مدارس را خیران تقبل کرده اند و حتی متعهد هستند آن را جلوتر از دولتی ها تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، خیران و نوسازی سه بازوی توانمند هستند که می توانند مشکلات مدارس را پوشش دهند، گفت: کشور در زمینه حفظ تمامیت ارضی و اقتدار نظام مشکلی ندارد اما در خصوص مسائل فرهنگی در چند دهه گذشته علیرغم زحماتی که انجام شده، کار قابل قبولی اتفاق نیفتاده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه اگر حضور خیران در عرصه های فرهنگی نبود شاید چالش های فرهنگی بیشتری داشتیم، افزود: طبق آمارها ۲۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان داریم و متاسفانه از این منظر در جایگاه دوم کشور هستیم.

چراغعلی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم تا این دانش آموزان را به مدرسه برگردانیم، تصریح کرد: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده و حتی نگاه خاصی به دانش آموزان پناهنده ایرانی داریم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار