هرمزی گفت: الگوی مصرف هر مشترک روستایی در استان ۱۵ متر مکعب به ازای هر مشترک است و متاسفانه ۴۸ درصد مشترکان ما بالای الگوی مصرف دارند و این افراد ۷۰ درصد آب لوله‎کشی را مصرف می‎کنند.

76 روستای فاقد آب لوله‎کشی در استان وجود دارد

به گزارش گلستان۲۴؛ « بهزاد هرمزی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله از روز یکم تا هفتم تیر ماه  روز مدیریت مصرف آب نامگذاری شده و این هفته فرصتی است که بتوانیم فرهنگ صرفه‎جویی و الگویی مصرف را ترویج کنیم.

 

مدیرعامل شرکت آبفار گلستان با بیان اینکه رسانه نقش به‎سزایی در تبیین افکار عمومی دارد و در الگویی مصرف می‎تواند نقش آفرینی کند، افزود: نباید تصور کنیم که بارندگی‎های خوبی که در ابتدای سال اتفاق افتاده و حتی منجر به مشکلاتی برای استان گلستان شد، شرایط ذخایر آبی استان را مطلوب کرده است.

 

هرمزی افزود: متاسفانه از سدها و مخازن بهره درستی نمی‎بریم و بارش‎ها تبدیل روانآب شد و در نهایت وارد دریا می‎شود و تاثیر مثبتی بر تامین منابع آبی استان نداشته است.

 

وی گفت: برای تامین آب‎های شرب متکی به ذخایر زیرزمینی هستیم و این بارندگی‎ها تاثیری به میزان آب های زیر زمبینی استان نداشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان بیان کرد: الگوی مصرف هر مشترک روستایی در استان 15 متر مکعب به ازای هر مشترک است و متاسفانه 48 درصد مشترکان ما بالای الگوی مصرف دارند و این افراد 70 درصد آب لوله‎کشی را مصرف می‎کنند.

 

هرمزی خاطرنشان کرد: تنها مدیریت مصرف به آب شرب بر نمی‎گردد و مقام معظم رهبری سالی را به عنوان سال الگوی مصرف نامگذاری کردند و باید در مصرف انرژی و آب و ... صرفه‎جویی کنیم تا مردم بتوانند از شرایط بهتری برخوردار باشند.

 

وی گفت: با مدیریت بهینه می‎توانیم شرایط بهینه را بهتر کنیم، در سالی که گذشت توانستیم به 15 روستای فاقد آب لوله‎کشی آبرسانی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان یادآور شد: پیش از این 91 روستا فاقد آب لوله‎کشی در استان داشتیم و با احتساب آبرسانی به این 15 روستا 76 روستای فاقد آب لوله‎کشی در استان وجود دارد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار