کرنژادی گفت: کشاورزانی که گندم‎های خود را به مرکز دولتی تحویل ندادند و در انبارهای شخصی نگهداشتند این انبارها را به سامانه صنعت، معدن و تجارت استان خبر دهند.

کشاورزان گندم‌های ذخیره شده در انبارهای شخصی را در سامانه صمت ثبت کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ « عبدالصالح کردنژادی» امروز(سه شنبه 4 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت محصولات گندم، جو و کلزا در شهرستان بندرترکمن به اتمام رسیده است.

 

مدیرجهاد کشاورزی بندرترکمن ادامه داد: پس از فصل برداشت برخی از کشاورزان علاقمند هستند که کشت تابستانی پنبه، سویا و یا آفتابگردان داشته باشند و این کشاورزان حتما به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و با کارشناسان کشاورزی در ارتباط باشند و مشاوره لازم را دریافت کنند.

 

کرد‎نژادی بیان کرد: انتخاب نوع محصول، میزان بذر مصرفی، انتخاب نوع بذر و کود قبل از کاشت و ... از موضوعاتی است که می‎توانند کارشناسان جهاد کشاورزی در زمان کشت به کشاورزان کمک کنند.

 

وی گفت: حتما باید بذر و کودها از مراکز دولتی کشاورزان تهیه کنند، برخی کشاورزان نیز به دنبال آیش گذاشتن اراضی هستند و قصد کشت محصولی را در تابستان ندارند و حتما بقایای گیاهان در مزارع را شخم بزنند تا برای پاییز زمین حاصلخیز و آماده کشت شود.

 

مدیرجهاد کشاورزی بندرترکمن افزود: کشاورزان گندم‎های خود را برداشت کردند و به مرکز دولتی تحویل ندادند و در انبارهای شخصی نگهداشتند و قطعا این انبارها را به سامانه صنعت، معدن و تجارت استان خبر دهند چرا که ممکن است به عنوان کالای قاچاق محسوب شود و پیگیری حقوقی در این خصوص اتفاق بیفتد.

 

کردنژادی افزود: سهمیه کود به شهرستان‎ها اختصاص می‎یابد و برای کشت محصولات پاییزه عادی خود مراکز جهاد کشاورزی حضور یابند و قرارداد خود را انجام دهند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار