مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ۴۰ صندوق خرد ویژه زنان روستایی در استان گلستان ایجاد می‌شود.

۴۰ صندوق خرد روستایی در استان گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ کلثوم غفاری ظهر امروز در نشست خبری با موضوع طرح های اشتغالزایی و کسب و کار حوزه زنان اظهارداشت: امروز کارگاه توان افزایی زنان و خانواده با رویکرد کارآفرینی و حضور 100 نفر از بانوان آغاز شده که به مدت 3 روز هم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: استان گلستان، هشتمین استان برگزارکننده این دوره از کارگاه‌ها است و در پایان زمان برگزاری این کارگاه، نفرات برگزیده که حدود یک سوم افراد شرکت کننده هستند، به کارگاه کشوری اعزام می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: با موافقت اداره کل تعاون  قرار شد تا 300 پرونده اشتغال و کارآفرینی زنان از سوی اداره‌کل امور بانوان استانداری تکمیل و برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

وی بیان داشت: بانوانی که نمی‌توانند از طریق سامانه کارا برای دریافت تسهیلات استفاده کنند، می‌توانند از ظرفیت این موافقت نامه استفاده کنند.

غفاری درباره شناسایی بانوان کارآفرین استان خاطرنشان کرد: سامانه‌ای برای ثبت‌نام بانوان کارآفرین استان ایجاد شده که تاکنون بیش از 300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی ویژه زنان استان گفت: در این طرح به مناسبت 40 سالگی انقلاب 40 صندوق خرد روستایی پیش‌بینی شده که برای راه‌اندازی اولیه نیاز به 160 میلیون تومان اعتبار داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار