مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: برای اجرای پروژه علاج‌بخشی سدوشمگیر ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بود که در یک دهه قبل فقط ۱۲ میلیارد تومان آن به استان اختصاص داده شد.

کمتر از ۵ درصد اعتبارات علاج‌بخشی سدوشمگیر در یک دهه گذشته اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سیل اخیر 485 میلیاردتومان خسارت به بخش‌های زیربنایی و تأسیسات تأمین آب استان خسارت وارد شد که به رغم پیگیری‌هایی که داشتیم هنوز پولی برای جبران خسارت‌ها به استان اختصاص داده نشده است.

وی افزود: با اینحال فعالیت‌های ضروری و اولویت‌دار در این بخش را به علت نبود اعتبار، تعطیل نکردیم و اکنون نیز در بخش‌هایی از حوضه قره‌سو و بالادست آق‌قلا اقداماتی در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان درباره وضعیت سد وشمگیر و انتقاداتی که درباره عملکرد مسئولان برای مدیریت ورود و خروج آب از این سد در زمان سیل مطرح شده بود، گفت: اینکه برخی می‌گفتند چرا سد وشمگیر لایروبی نشد، درست نیست. در هیچ جای دنیا سدی لایروبی نشده است. براساس مطالعاتی که سال‌های قبل انجام شده بود هزینه لایروبی وشمگیر بیش از ساخت یک سد جدید بود.

وی ادامه داد: به همین خاطر علاج بخشی سد وشمگیر در دستور کار قرار گرفت و پروژه از سال 87 آغاز شد اما روند خوبی پیدا نکرد.

نظری گفت: برای اجرای پروژه علاج‌بخشی سدوشمگیر 265 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بود که در یک دهه قبل فقط 12 میلیارد تومان آن به استان اختصاص داده شد.

وی افزود: با اینحال با همان مقدار اعتبار دیواره‌های سد را بالا آوردیم و همزمان نیز در حال بازسازی دریچه‌ها بودیم. بهرحال از عمر مفید این سد سال‌ها است که گذشته و کارکرد قبلی خود را از دست داده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار