آهنگر گفت: بانک اطلاعات ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار قرار دارد و ۳۵۲ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه هاشناسایی شده است.

شناسایی ۳۵۲ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمود آهنگر» امروز (سه‎شنبه 11 تیر) در همایش گرامیداشت روز دهیار در گرگان اظهار کرد: فرهنگ سازی و ترویج سازمان مردم نهاد و خیرین، شناسایی و تجمیع اقدامات دهیاران در حوزه‎های رونق و تولید و اقتصاد مقاومتی، حمایت از دهیاران برای اشتغال پایدار، شناسایی منابع پایدار در سطح روستا، توسعه بوم‎گردی در سطح روستاها را دنبال می‎کنیم.

 

بخشدار مرکزی گرگان ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستایی که با همکاری دهیاران و دستگاه‎های اجرایی پیگیری می‎شود.

 

آهنگر یادآور شد: در سال ۹۸ شاهد بارش بارندگی خوبی بودیم و متاسفانه به دلیل عدم مدیریت آن مشکلاتی در سطح استان و شهرستان گرگان شاهد بودیم.

 

وی گفت: دهیاران بخش مرکزی در زمان بحران در کنار ما قرار داشتند و هفت روستا ما در اسکان سیل‎زدگان همکاری کردند.

 

بخشدار مرکزی گرگان افزود: جلسات متعددی در حوزه بحران در بخش تشکیل شد و ادوات بخش و ماشین‎آلات سنگین را به شهرستان‎های سیل‎زده ارسال کردیم.

 

آهنگر بیان کرد: در حوزه کمک‎های مردمی نیز دهیاران بخش مرکزی پرتلاش بودند، کنترل خسارت ها و اعزام اکیپ در بخش مواردی بود که در حوزه مدیریت بحران شاهد آن بودیم.

 

وی گفت: بانک اطلاعات ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار قرار دادیم و 352 مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه ها را شناسایی کردیم.

 

بخشدار مرکزی متذکر شد: برنامه ریزی با دستگاه متولی شهرستان ها برای کمک به دهیاری‎ها دنبال کردیم و اجرای پروژه ها در روستاهای تاریخی زیارت و زنگیان انجام شد.

 

آهنگر یادآور شد: پیگیری در حوزه پرداخت غرامت خسارت سیل زدگان شهرستان را انجام و صدور پروانه خسارت دیده نیز در اسرع وقت و بدون تشریفات دنبال کردیم که تعداد آن 226 مورد بوده است.

 

وی بیان کرد: 267 مورد خسارت دیدگان به حوزه بنیاد معرفی شدند و 85 پرونده در مرحله تائید قرار گرفته است.

 

بخشدار مرکزی گرگان گفت: جمع‎آوری زباله از مبدا را دنبال می‎کنیم و روستای زنگیان در اجرای این طرح به عنوان روستای پایلوت بخش مرکزی مطرح شده است.

 

آهنگر با بیان اینکه مهمترین مشکل روستاهای بخش مرکزی و دهیاران در تامین اعتبارت است، افزود: این مهم منجر به آن شده که بسیاری از پروژه‎ها در روستا متوقف شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار