مدیرکل حج و زیارت گلستان از اعزام هفت هزار گلستانی به سفر حج تمتع خبر داد و گفت: این میزان زائر، هشت درصد زائران کل کشور را تشکیل می‌دهد.

اعزام هفت هزار گلستانی به مکه مکرمه

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا درگاهی ظهر امروز در همایش حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده در سازمان حج و زیارت، شرایط اعزام زائران ایرانی به سفر حج فراهم شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه اسکان زائران گلستانی با تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، هتل‌های بسیار خوب و تازه‌ تاسیس در نظر گرفته شده و سعی کردیم شرایط مناسبی را برای زائران فراهم کنیم.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری هفت هزار گلستانی به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند که این میزان حدود هشت درصد زائران کل کشور را تشکیل می‌دهد و در سال‌های گذشته در بهترین حالت ممکن تنها دو هزار زائر از استان گلستان به سفر حج اعزام می‌شدند.

درگاهی با اشاره به ساماندهی 250 نفر از عوامل خدماتی آموزش‌دیده برای اعزام به این سفر حج، بیان کرد: 23 پزشک گلستانی که با همکاری و همراهی جمعیت هلال احمر استان گلستان برای سفر ساماندهی شده‌اند، به این سفر معنوی اعزام می‌شوند که تلاش ما بر این است بهترین شرایط را برای سفر زائران فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: هفته جاری دو همایش ویژه زائران شرق و غرب استان گلستان برگزار می‌شود که همایش شرق استان در روز چهارشنبه در گنبدکاووس خواهد بود و دوم مردادماه نیز همایش ویژه زائران غرب استان گلستان برگزار خواهد شد.

درگاهی در پایان از تمامی زائران خواست تا به توصیه‌ها و تاکیدهای مسوولان کاروان‌ها دقت کنند تا خدای ناکرده برای زائران در کشور عربستان مشکلی بوجود نیاید.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار