رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکل خاصی در آب آشامیدنی شهرستان‌ها مشاهده نشده است، گفت: با این وجود بهتر است مردم از آب جوشانده شده و یا آب بسته‌بندی استفاده کنند.

آزمایش و بررسی روزانه آب آشامیدنی در مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری گلستان 24؛به نقل از خبرگزاری فارس،عبدالرضا فاضل امروز در جلسه بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس در سیل اخیر، با اشاره به اینکه از روزهای ابتدایی وقوع سیل تمامی پرسنل ما در آماده باش کامل برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان بوده‌اند، اظهار کرد: بیماری‌های مختلف حین و بعد از وقوع سیل به صورت مرتب و روزانه توسط شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تیم‌های درمانی و بهداشتی ارتش، سپاه پاسداران و نظام پزشکی نیز به کمک ما و مردم سیل زده آمده‌اند، افزود: تیم‌های مستقر در شهرستان‌های سیل زده به صورت مستمر ضمن انجام آزمایشات لازم، بررسی و معاینه‌های مرتب و مداوم، هشدارهای لازم برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌ها را در این مناطق ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه امکان شیوع بیماری‌های عفونی در شرایط بعد از فروکش کردن آب و سیل در کنار گرم شدن هوا وجود دارد، خاطرنشان کرد: از همه مردم تقاضا داریم تا با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی از وقوع و شویع این بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده ممانعت کنند.

فاضل با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در زمان اخیر استفاده سیل زدگان از آب آشامیدنی سالم و بسته‌بندی شده است، ادامه داد: آب آشامیدنی تمامی مناطق استان گلستان نیز به صورت مرتب و روزی چند بار مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت بروز مشکل بهداشتی، میکروبی و یا عفونی به سرعت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به صورت کامل در اختیار سیل زدگان در شهرستان‌های مختلف استان قرار دارند، تصریح کرد: در بحث تهیه دارو نیز به اندازه کافی از تمامی داروها در شهرستان‌ها وجود دارد و هیچ نگرانی نسبت به کمبود و یا فقدان دارو در مناطق سیل‌زده وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تقدیر از مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس در 48 ساعت ابتدایی وقوع سیل، گفت: از زحمات و تلاش‌های همه این عزیزان تقدیر و تشکر کرده و امیدواریم این تجارب در آینده برای همه شهرستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار