مدیرکل شهری استانداری گلستان:

پسماند پزشکی [کلیک و کشیدن برای جابجایی] مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی اصلی نظارت بر فرآیند بی خطر سازی پسماندهای پزشکی استان گلستان است.

دانشگاه علوم پزشکی ناظراصلی بی خطرسازی پسماندهای پزشکی گلستان است

به گزارش گلستان 24 ، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محمد حمیدی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گلستان به عنوان متولی اصلی کار در کنار دیگر ناظرهای قانونی از جمله محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند، وظیفه کنترل و نظارت مستمر را در این حیطه بر عهده دارد.

حمیدی با اشاره به وجود برخی نواقص در خصوص بی خطر سازی زباله های عفونی در گلستان، افزود: مدیریت پسماندهای عفونی و پزشکی، مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و درمانگاه ها تا مرحله تبدیل آن به پسماند عادی با تولید کنندگان آن است.

وی خاطرنشان کرد: پسماندهای پزشکی تا قبل از مرحله بی خطر سازی از طریق دستگاه های اتوکلاو ، هیدروکلاو یا زباله سوز و یا هر روش مورد تائید دیگر بر عهده تولیدکنندگان میباشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم در این خصوص و دیگر مباحث تخصصی جدی تر و با سخت گیری های بیشتری عمل کند.

پسماند پزشکی

حمیدی در خصوص موارد ابهامی که برای بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، درمانگاه ها و مطب ها در این خصوص پیش می آید، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که هماهنگ با دستگاه های حاکمیتی ذی مدخل و در راستای سیاست گذاری های کلان استان گلستان درخصوص تمرکز واحد در مدیریت پسماندها با توجه به مشکلات پیش روی استان های ساحلی کشور از جمله گلستان این ابهام ها را برطرف نماید.

وی تاکید کرد: در مباحث بهداشتی و محیط زیستی با هیچ دستگاه یا فردی تعارف نداریم، قانون بطور شفاف تمامی مراحل کار را مشخص نموده است و در مباحث عملیاتی و مدیریتی بایستی اجرایی شود.


منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار