قائم مقام شهردار گوانگ‌ژو چین و هیأت همراه در نخستین برنامه سفر دو روز خود به گرگان، با استاندار گلستان دیدار کردند.

علاقه چینی‌ها به سرمایه‌گذاری در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس استاندار گلستان در این دیدار اظهار کرد: در استان گلستان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی داریم. آثار باستانی چند هزار ساله، دریا، دشت، جنگل و کوه در این استان وجود دارد.


وی با بیان اینکه از خواهر خواندگی گوانگ ژو و گرگان استقبال می‌کنیم، افزود: آماده سرمایه گذاری مشترک و همچنین برقراری پرواز مستقیم گرگان به شهر گوانگ ژو هستیم. محدودیتی در زمینه مراودات نداریم و نه تنها آمریکا، هیچ کشوری نمی‌تواند برای ارتباطات ما تصمیم گیری کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه برای برگزاری دوره‌های آموزشی بین دو شهر هم آمادگی همکاری داریم، گفت: در زمینه ورزش هم خصوصاً رشته‌های والیبال و بسکتبال می‌توان همکاری داشت.

«گائو یویوئه» قائم مقام شهردار گوانگ ژو نیز در این دیدار گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع خواهرخواندگی دو شهر داشت، تصمیم گرفتیم بعد از شش ماه به گرگان بیاییم و شما را ملاقات کنیم.

وی بیان کرد: کشور آمریکا به دنبال این است که کنترل کند چه کسی با چه کسی ارتباط داشته باشد و به آمریکا می‌گوئیم که ما هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم و هر اتفاقی رخ دهد ارتباطمان را حفظ می‌کنیم.

قائم مقام شهردار گوانگ ژو افزود: گوانگ ژو از نظر اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و غیره شهر پیشرفته‌ای است و می‌توانیم در این زمینه‌ها با ایران و گرگان همکاری داشته باشیم.

یویوئه با اشاره به اینکه گوانگ ژو سومین شهر بزرگ چین است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون تی.‌ای.یوکانتینر جابه جایی از بندر گوانگ ژو صورت گرفته است.

بازدید از بافت تاریخی گرگان، پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران و نشست با شهرداران از دیگر برنامه‌های سفر این هیأت چینی به گرگان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار