استاندار گلستان گفت: اگر در استان گلستان به دنبال حل چالش‌های اجتماعی هستیم باید در امنیت کامل به سرمایه گذاری بپردازیم.

حل چالش‌های اجتماعی با سرمایه گذاری در استان

به گزارش گلستان۲۴؛ هادی حق شناس ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان گلستان، اظهار کرد: هیچ گاه مقوله امنیت از وظایف دولت‌ها کم نشده و این وظیفه دولت است که امنیت را بر عهده بگیرد و به تامین آن بپردازد.

وی افزود: دولت‌ها باید پاسبان‌های شب باشند تا سایر کارها به نحو احسن انجام شود و چرخه متوقف نباشد.

حق شناس تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه است زیرا عنصر اعتماد و امنیت در آن وجود دارد و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیت و زیرساختی معنا و مفهوم ندارد.

وی ادامه داد: دولت‌ها به فکر امنیت شهر، استان و کشور هستند و برای ایجاد آن الزاماتی وجود دارد که باید مردم در آن مشارکت داشته باشند و احساس تعلق کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اقدام سپاه در سرنگونی پهباد آمریکایی اظهار کرد: کاری که سپاه در سرنگونی پهباد آمریکایی انجام داد مصداق واقعی امنیت کشور بود و با سقوط این پهباد احساس امنیت در مردم ایران قوت گرفت.

حق شناس افزود: آمریکایی‌ها می‌دانستند چنین قدرتی در ایران وجود دارد و کشورهایی که در این مسیر برای آمریکا هزینه کردند از این موضوع خبر نداشتند.

وی اضافه کرد: ما قدر توانمندی‌های خودمان را باید بدانیم، ایران هجدهمین ظرفیت اقتصادی جهان است و بسبار مهم بوده که با چه تدبیری این ظرفیت را نقد کنیم.

حق شناس ادامه داد: اگر در استان گلستان به دنبال حل چالش‌های اجتماعی هستیم باید در امنیت کامل به سرمایه گذاری زیرساخت‌ها توسط دولت بپردازیم و هم سرمایه گذار بخش خصوصی را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: شرط خروج پول نفت از اقتصاد این است که محل این منابع را از مالیات تامین کنیم و بخش دوم این است که اقتصاد مولد باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۱۷ هزار خانه سیل زده استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، گفت اولویت ما حذف آثار سیل در گلستان بوده و طبیعی است که در متن کار به سرمایه گذاری در استان بپردازیم.

به گفته حق شناس، اگر بزهکاری‌های اجتماعی کم شود در بسیاری از آسیب‌ها کاهش خواهیم داشت.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار