شهردار گرگان گفت: با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه حوزه مدیریت شهری هیئتی از مدیران شهری گوانگ‌جو به گرگان سفر می‌کنند.

سفر هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین به گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا دادبود ‌‌در جمع خبرنگاران با اشاره به نخستین گام هایی که برای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری بین شهرهای گوانگ‌جو و گرگان برداشته شده است، اظهارداشت: چندماه قبل نخستین تفاهم نامه همکاری شهرداری گرگان با شهر گوانگ‌جو به امضا رسید که برای پیگیری و اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه نشست های مشترکی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سفر هیئتی از مدیران شهری گوانگ‌جو به گرگان خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت امور خارجه هیئتی از مدیران شهری گوانگ‌جو در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در گرگان حضور پیدا می کنند. در این سفر دوروزه جلسه ها و نشست های مختلفی با بخش های مدیریت شهری، بنگاه های اقتصادی، گردشگری، دانشگاهی و غیره برگزار می شود.

شهردار گرگان یکی از محورهای مهم این سفر را بازدید از مناطق گردشگری این شهر عنوان کرد و گفت: برنامه ها و مفاد این تفاهم نامه در چند بخش از جمله مدیریت شهری اجرایی می شود. رویکرد ما در این تفاهم نامه استفاده از دانش و تجربه گوانگ‌جو در مباحث مدیریت شهری به عنوان شهری پیشرفته است. حوزه های حمل و نقل عمومی، ترافیک، محیط زیست، استفاده از فناوری های نوین برای مدیریت شهر و غیره از جمله موضوعات مورد توجه در این تفاهم نامه است.

وی توسعه گردشگری و اجرای پروژه‌های این بخش با مشارکت سرمایه گذاران چینی را یکی دیگر از موضوعات موردتاکید در این تفاهم نامه اعلام کرد و افزود: شرایط به ویژه در یکسال و نیم اخیر به گونه ای رقم خورده است که می توانیم در جذب گردشگر به ویژه توریسم خارجی نیز عملکرد خوبی داشته باشیم. این تفاهم نامه ظرفیت خوبی را برای این موضوع فراهم کرده است.

دادبود توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری چینی ها در شهر گرگان را یکی دیگر از مسائل مهم در تفاهم نامه همکاری بین گرگان و گوانگ‌جو برشمرد و گفت: توسعه فعالیت ها در سایر بخش ها منجر به توسعه اقتصادی خواهد شد و سرمایه گذاری نیز توجیه بیشتری پیدا می کند.

وی ادامه داد: پیش از امضای این تفاهم نامه، چینی ها برای ساخت تله کابین در  گرگان اعلام آمادگی کرده بودند الان هم به طور غیررسمی برخی شرکت های چینی برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند. هم چنین سرمایه گذار شهربازی گرگان نیز در حال رایزنی با  طرف های چینی برای خرید وسایل و تجهیزات است. به طور قطع این تفاهم‌نامه مسیر را برای این‌گونه اقدامات هموار خواهد کرد.

شهردار گرگان یادآور شد: انجام مراودات با بنگاه های اقتصادی، مشارکت در برپایی نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی، اعزام شرکت های تولیدی، فرهنگی، ورزشی و غیره از دیگر موضوعات اولویت دار بین دو طرف است.

 

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار