استاندار گلستان از مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان خواست ارتقای شاخص‌های فرودگاهی از جمله تعداد پروازها و مسیرهای پروازی، ایمنی هواپیماها و خطوط پروازی را در دستور کار قرار دهد.

ارتقای شاخص‌های فرودگاهی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان گلستان با قدردانی از تلاش‌های رامین آذری، اظهارداشت: اقدامات خوبی در دوران مدیرکل قبلی در استان انجام شد اما شاید برجسته‌ترین عملکرد در ایام سیل بود که در یک ماه هزار و 700 سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد.

وی افزود: هرچند برخی از ادوات کمک ناوبری به دلیل سیل دچار مشکل شده بود اما تلاش‌های شبانه‌روزی سبب شد اختلالی در عملکرد فرودگاه ایجاد نشود. علاوه براین فعالیت فرودگاه‌ها چندین برابر شد که باید از تلاش‌ مدیران قدردانی کرد.

استاندار گلستان از مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان خواست ارتقای شاخص‌های فرودگاهی از جمله تعداد پروازها و مسیرهای پروازی، ایمنی هواپیماها و خطوط پروازی و غیره را در دستور کار قرار دهد و گفت: در مدت زمان فعالیت مدیرکل قبلی فرودگاه‌های استان 22 مسیر پروازی به مسیرهای فرودگاه گرگان اضافه شد و امروز مقصدهای پروازی از این فرودگاه به 64 مسیر رسیده است.

وی با اشاره به تنوع قومیتی در استان گفت: این تنوع به عنوان یک ظرفیت نیاز به سفر و تردد دارد. جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان از اقوام اصیل ایرانی هستند و همین دلیل کافی است که ما تنوع و مسیرهای پروازی بیشتری به ویژه کشورهای آسیای میانه داشته باشیم.

حق‌شناس افزود: دولت اقدامات لازم برای ایجاد منطقه آزادتجاری اینچه برون را انجام داده است و توسعه فرودگاه می‌تواند زمینه توسعه تجارت را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به وضعیت ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی گرگان و پیشرفت 90 درصدی این پروژه گفت: اگر شرکت فرودگاه‌های کشور منابع اعتباری آن را فراهم کند، ترمینال جدید در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهدرسید.

ساخت پاویون و پارکینگ جدید برای فرودگاه بین‌المللی گرگان از دیگر خواسته‌های حق‌شناس از رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور بود و ابرازامیدواری کرد در صورت تأمین اعتبار این پروژه‌ها نیز تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان از طریق مرز زمینی، ریلی و هوایی با کشورهای دیگر ارتباط دارد و اگر بتوانیم با کمک همدیگر حمل و نقل دریایی را هم فعال کنیم، این استان به همه مسیرهای حمل و نقلی دسترسی پیدا خواهد کرد که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در سایر بخش‌ها باشد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار