مدیرکل فرودگاه‎های گلستان از آغاز عملیات اجرایی ترمینال 9 هزار نفری حجاج در استان خبر داد.

ترمینال 9 هزار نفری حجاج در گلستان کلنگ‎زنی شد

تیمور امیری عصر دیروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: پیمانکار اجرای پروژه ترمینال حجاج انتخاب شده که اکنون مشغول فعالیت است و 20 ماه آینده این ترمینال را تحویل می‎دهد که با بهره‎برداری از این پروژه پروازهای خارجی در فرودگاه گرگان افزایش می‎یابد.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: گردش مسافر در سالن دچار مشکل است که با بهره‎برداری از ترمینال حجاج نحوه خدمات‎رسانی به مسافران و زائران افزایش می‎یابد، تکمیل پاویون دولت نیز در دستورکار قرار دارد و دوم دی ماه جاری مناقصه آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان با بیان اینکه گردش مسافر در فرودگاه گرگان با پیگیری‎های خاص انجام می‎شود، گفت: فرودگاه گرگان تا سال 1394 به سیستم نظارت تصویری مجهز می‎شود.

وی ادامه داد: تمام پروژه‎های پارکینگ حجاج، ناوبری، بهسازی میدان پروازی و نصب دستگاه (ILS) کمک ناوبری انجام خواهد شد تا در آینده‎ای نزدیک خدمت‎رسانی در خور شأن مسافران صورت بگیرد.

امیری با بیان اینکه سال گذشته 200 هزار مسافر داخلی از طریق فرودگاه گرگان جابه‌جا شد، گفت: 4 هزار پرواز داخلی و 124 هزار پرواز خارجی در این فرودگاه هندلینگ شد، حدود 20 هزار زائر در حج عمره جابه‌جا شدند، سال گذشته نیز یک‎هزار و 870 زائر به حج تمتع اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال 65 پرواز پهن پیکر در فرودگاه گرگان انجام می‎شود، افزود: از زمان اعزام حج عمره این پروازها در استان آغاز شده که 19 هزار زائر با 65 هزار پرواز ورودی و خروجی جابجا شدند.

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان بیان کرد: فرودگاه گرگان در حمل و نقل هوایی دارای مرز هوایی و برون‎مرزی است که ظرفیت خوبی برای توسعه این فرودگاه وجود دارد چنانچه به هواپیماهای پهن پیکر سرویس می‎دهد.

امیری از فعالیت چهار ایرلاین در فرودگاه گرگان خبر داد و اظهار کرد: شرکت‎های هواپیمایی آسمان، صعودی، کاسپین و ماهان با فرودگاه گرگان فعالیت می‎کنند.

وی در خصوص فرودگاه کلاله گفت: این فرودگاه در صورت تکمیل زیرساخت‎ها به مسافران شرق گلستان خدمت‎رسانی خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان با بیان اینکه 21 ایستگاه پروازی در اعزام حجاج فعالیت دارند، افزود: فرودگاه گرگان یکی از 21 ایستگاه پروازی است که در این راستا فعالیت می‎کند.

امیری ادامه داد: سال گذشته طول باند فرودگاه از 2 هزار و 900 به 3 هزار و 400 مترمربع افزایش پیدا کرد به همین دلیل سرویس‎دهی به هواپیماهای پهن پیکر به راحتی انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه 50 پرواز خروجی و ورودی به صورت هفتگی از این فرودگاه انجام می‎شود، گفت: تلاش داریم تا میزان پروازها را در فرودگاه گرگان افزایش دهیم این فرودگاه قابلیت سرویس‎دهی به صورت 24 ساعته به مسافران را دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار