بی تفاوتی گلستانی ها و مصرف بی رویه آب، انتقاد از کم توجهی به فرودگاه کلاله، وجود ۲ هزار هکتار بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و کمبود ۳۵ قلم دارو از جمله برخی خبرهای کوتاه استان گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرپرست شرکت آب و فاضلاب  گلستان با تاکید بر ضرورت صرفه جویی بیشتر در حوزه انرژی اعلام کرد که میانگین مصرف سرانه آب شرب در این استان ۲۵۰ لیتر در شبانه روز و بیشتر از میانگین کشوری و حتی جهانی است.

ابوالفضل رحیمی افزود: بیشتر آب شرب گلستان از طریق ۹۰ حلقه چاه تامین می شود که نشان دهنده آسیب پذیری و اتکای استان به منابع زیرزمینی و ناپایدار است.

***

شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شهرستان های شرق استان گلستان با انتقاد از کم توجهی به فرودگاه کلاله گفت: متأسفانه استانداران قبلی به این فرودگاه کم‌لطفی کردند، با اینکه بیش از یکسال پروازهای این فرودگاه برقرار شده بود اما بجز مدیرکل فرودگاه‌های استان؛ مسوول دیگری از آن حمایت نکرد.

***

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مساحت بافت های فرسوده، تاریخی، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در گلستان حدود دو هزار هکتار و معادل ۱۶ درصد مساحت شهرهای استان است و ۲۸ درصد جمعیت شهری را در خود دارد.

***

محمد صلبی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مشکل کمبود دارو فقط مربوط به پس از انقلاب نبوده و پیش از آن هم در کشور وجود داشته و هر سال با کمبود ۲۰ تا ۴۰ قلم دارو مواجهیم و امسال این میزان کمبود در استان گلستان ۳۵ قلم است.

***

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: در حال حاضر تعداد خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در استان به ۵۷۷ هزار و ۱۷۰ خانواده شهری و روستایی رسیده که ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۶ درصد  روستایی را شامل می شود.

محمد رحیم رحیمی افزود: تاکنون در گلستان به همه ۳۳ شهر، ۸۵۷ روستا، ۷۲۸ واحد صنعتی عمده و ۶۴ جایگاه CNG گازرسانی شده است.

***

حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: ۵۰۰ نفر از دانش آموزان ۱۲ استان کشور در قالب طرح ملی اردوهای جهادی انجمن ‎های اسلامی دانش‎آموزی و گروه های جهادی ۲۰ تا ۵۰ نفره در مدت پنج تا هفت روز به عنوان فعالیت‌های تابستانه در مناطق سیل‎زده گلستان حضور یافته و به آسیب دیدگان کمک می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار