رئیس پلیس آگاهی گلستان از کاهش وقوع قتل در گلستان خبرداد و گفت: ۴۱ درصد کل جرائم استان در گرگان اتفاق می افتد.

کاهش وقوع قتل در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ مجتبی مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آمار قتل استان کاهش یافته و تا این تاریخ (۲۰ تیرماه) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش وقوع داریم ولی به دلیل بازتاب آن در فضای مجازی مردم تصور می کنند که آمار بالاست.

مروتی گفت: قتل با سلاح سرد بیشترین میزان وقوع را تشکیل می دهد و دلیل آن این است که مردم این سلاح را نزد خود نگه می دارند و تمرکز پلیس هم روی جمع آوری سلاح گرم بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین رده سنی قتل ها (چه قاتل و چه مقتول) را جوانان تشکیل می دهند و آن به این دلیل است که جوانان سعه صدر کمتری داشته و بر سر کوچکترین مسأله ای با هم نزاع می کنند.

مروتی با بیان اینکه در سال ۹۸ تاکنون آدم ربایی نداشتیم، اضافه کرد: براساس ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی حمل سلاح های غیرمتعارف سرد جرم بوده و با متخلف برخورد خواهد شد.

طبق گفته مروتی در جرائم جنایی مصرف مواد مخدر صنعتی و روابط نامتعارف اجتماعی نقش دارند.

وی در خصوص پرونده قتل امام جمعه رضاآباد بیان کرد: این پرونده مفتوح بوده و به سرنخ هایی رسیدیم و یک مظنون داریم که اگر آن را دستگیر کنیم گروه پرونده باز می شود.

مروتی گفت: پرونده این قتل پیچیده بوده و انگیزه های مختلفی در آن وجود دارد و تاکنون چند نفر دستگیر شده و مراجع مختلف روی آن کار می کنند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در خصوص جرائم بیان کرد: ۴۱ درصد کل جرائم استان در گرگان اتفاق می افتد و دلیل آن جمعیت و بزرگی آن است.

وی افزود: ۲۳ درصد جرائم هم در گنبدکاووس رخ می دهد و مابقی جرائم (۳۶ درصد) در سایر شهرستان اتفاق می افتد.

مروتی با اشاره به اینکه وجود اتباع بیگانه و مسیر عبور بودن و جاذبه های گردشگری در جرائم استان نقش دارد، گفت: یکی از عادات غلط مردم نگهداری پول و طلا در منزل است و این کار اشتباه بوده و مردم باید آنها را در صندوق امانات نگه دارند.

وی اضافه کرد: ۷۵ درصد سرقت ها و ۹۵ درصد کل قتل های استان کشف می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار