رئیس سازمان صمت استان گلستان از رشد 30 درصدی صادرات استان گلستان با وجود همه فشارهای اقتصادی خبر داد.

رشد تولید در 75 واحد تولیدی استان گلستان

حسینقلی قوانلو صبح امروز در جمع فعالان رسانه‌ای شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: سعی ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت بر این بوده است که شعار دولت مبنی بر شفافیت و پاسخگویی را به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال بزرگترین وظیفه ما تلاش برای تحقق شعار سال است، افزود: باید شعار سال را از سربرگ مکاتبات اداری و بنرهای محیطی به واقعیت و عمل برسانیم و نگذاریم این موضوع مهم در حد شعار باقی بماند.

 

* صدور 118 پروانه بهره‌برداری صنعتی در گنبدکاووس

رئیس سازمان صمت استان گلستان با تاکید بر اینکه حضور بیش‌تر در شهرستان‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری است، خاطرنشان کرد: گنبدکاووس قلب صنعت استان گلستان به ویژه در شرق است و در تعداد پروانه‌های بهره برداری نیز در کنار گرگان و آق‌قلا در جایگاه‌های برتر استان قرار دارد.

قوانلو از صدور 118 پروانه بهره برداری صنعتی در گنبدکاووس توسط سازمان صمت استان خبر داد و گفت: نزدیک به 13 درصد حجم سرمایه‌گذاری صنعت و بالغ بر 10 درصد اشتغال صنعت استان گلستان متعلق به صنایع شهرستان گنبدکاووس است.

وی با اشاره به توقف روند توسعه فیزیکی و کالبدی شهرک‌های صنعتی استان گلستان در بخش جنوبی، ادامه داد: تنها در دو شهرک صنعتی «اترک» و «گنبدکاووس» اجازه افزایش فضا و توسعه آن را صادر کرده‌ایم.

رئیس سازمان صمت استان گلستان صدور پروانه بهره‌برداری در سال 1395 را بالغ بر 147 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: این آمار در سال 1396 به 277 میلیارد تومان و در سال 1397 نیز به 563 میلیارد تومان رسید که در حدود 140 روز گذشته از سال جاری نیز پروانه بهره‌برداری به ارزش بالغ بر 350 میلیارد تومان صادر شده است.

 

* رشد تولید در 75 واحد تولیدی استان گلستان

قوانلو با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 20 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس بوده است، اضافه کرد: بدون تعارف باید اذعان کرد که بخش عمده‌ای از رشد سرمایه‌گذاری و توسعه در استان گلستان مرهون تسهیلات رونق تولید بوده که در سه سال گذشته به ترتیب 750، یک هزار و 100 و یک هزار و 500 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی از رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در استان گلستان و رسیدن آن به مرز 300 میلیون دلار خبر داد و گفت: در سال گذشته مجموعه حوزه صمت در استان گلستان بالغ بر 8 هزار و 879 شغل را در سامانه رصد ثبت کرده که حدود 30 درصد سهم اشتغال استان بوده است.

رئیس سازمان صمت استان گلستان از رشد تولید در 75 واحد تولیدی این استان خبر داد و افزود: 35 واحد تولیدی نیز در سطح استان با کاهش تولید نسبت به یک سال قبل خود رو به رو شده‌اند که برای احیا و بازگرداندن تولید این واحدهای صنعتی نیز به مرور برنامه‌های ویژه‌ای را اجرایی خواهیم کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار