معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: زباله های مردم گرگان در فصل تابستان از ساعت 22 جمع آوری می شود.

جمع‌آوری زباله گرگانی‌ها از 10 شب

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی الرضا صفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول شبانه روز بالغ بر 250 تن زباله از سطح شهر گرگان جمع آوری می شود.

وی به وجود حدود 2700 مخزن مکانیزه زباله در سطح شهر گرگان اشاره کرد و افزود: به شهرداری های مناطق اعلام کردیم تا پایان شهریورماه، زباله های مخازن از ساعت 10 شب به بعد جمع آوری شود. 

صفری با اشاره به اینکه جمع آوری زباله تا 4 بامداد ادامه می یابد، تصریح کرد: تاکید شده تخلیه مخازن مکانیزه زباله با حداقل سر و صدا انجام گیرد. زمان جمع آوری زباله از محلات هم به صورت چرخشی است. 

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با اشاره به بکارگیری 3 دستگاه مخزن شوی مکانیزه، بیان کرد: به تمامی پیمانکاران بخشنامه شده که هفته ای یک بار مخازن شست و شو شود. این دستگاه ها به صورت مکانیزه اقدام به شست و شو و گندزدایی مخازن و جداره های بیرونی و درونی  و درب ها می کنند.

وی گفت: از شهروندان درخواست می کنیم که زباله هایشان را از ساعت 17 تا 22 در مخازن مکانیزه زباله قرار دهند تا در طول روز شاهد انتشار بوی بد از مخازن زباله نباشیم.

صفری در خصوص برخورد با زباله گردها، اظهار کرد: معضل زباله گردی در سطح شهرهای کشور به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، دامن گیر شهرها شده است. با توجه به دستور معاون دادستان مبنی بر اینکه زباله گردی بهداشت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد و جرم محسوب می شود، دو روز در طول هفته با تشکیل اکیپ هایی در سطح شهر در گام اول اقدام به صدور اخطار و در گام بعد اقدام به توقیف یدک کش های موتورسیکلت ها یا گاری های دستی می کنیم.

وی افزود: اخیرا 42 باب مغازه در منطقه دو و 15 باب مغازه در منطقه سه که به صورت غیر مجاز اقدام به خرید و فروش وسایل بازیافتی می کردند، پلمب شدند. به دنبال این هستیم با همکاری دستگاههای شهرستانی کسانی که دارای پروانه کسب اقلام بازیافتی هستند را در مجتمع یا شهرک بازیافت ساماندهی کنیم. هفته گذشته نخستین جلسه در این خصوص در دادستانی برگزار شد که خروجی های خوبی داشت. 

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه تفکیک زباله از مبداء در گرگان انجام نمی گیرد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته مذاکراتی را با سازمان پسماند استان داشتیم و پیگیر اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء هستیم. این موضوع در دستور کار جلسه شنبه هفته آینده شورای شهر قرار دارد.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار