فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از مظلومیت‎های محیط‎بانان ماده سه قانون به‎کارگیری سلاح است، گفت: متأسفانه قانون به کارگیری سلاح برای این قشر شفاف نیست.

کشف 27 درصد سلاح غیرمجاز توسط محیط‎بانان

به گزارش گلستان ۲۴؛ جمشید محبت‎خانی صبح امروز در آیین گرامیداشت روز محیط‎بان اظهار کرد: امیدواریم در اسرع وقت جامعه 80 میلیونی محیط‎بانی در جامعه شکل بگیرد و با تحقق این مهم ما نیز تمام توان خود را خواهیم گذاشت تا 80 میلیون جمعیت ایرانی محیط‎دان و سپس محیط‎بان شوند.

وی با بیان اینکه امیدوارم مردم در کنار محیط‎بانان از نسل آینده دفاع کنند، بیان کرد: تهدیدات زیست محیطی استانی و فراملی است و برای همه مشکلات محیط زیستی باید نقشه راه داشته باشیم.

*فعالیت 3500 محیط‎بان در کشور

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: ریزگردها در برخی استان‎های کشورمان از کشورهای دیگر می‎آیند که این نوع مشکلات محیط‎زیستی نشان می‎دهد باید دیپلماسی محیط زیستی فعال و پویا شود.

محبت‎خانی بر ضرورت اجتماعی شدن محیط زیست تأکید و ابراز کرد: برای حفاظت از محیط زیست کنار اقدامات سلبی باید فرهنگ‎سازی و آگاهی‎بخشی در دستور کار قرار بگیرد.

وی از فعالیت سه هزار و 500 محیط‎بان در کشور خبر داد و یادآور شد: 27 درصد از سلاح غیرمجاز توسط محیط‎بانان کشف شده است که این کشفیات در مناطق چهارگانه یعنی پیش یا پس از وقوع جرم رخ داده است و ما درصدد هستیم سلاح‎های غیرمجاز پیش از ورود به مناطق چهارگانه و در منزل سودجویان کشف شود.

*شهادت 140 محیط‎بان در راه حفاظت از محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از مظلومیت‎های محیط‎بانان ماده سه قانون به‎کارگیری سلاح است، توضیح داد: پلیس و مأموران انتظامی در قانون خطاب قرار داده شدند که در شرایط ذیل می‎توانند از سلاح استفاده کنند اما برای محیط‎بانان مشخص نشده که در شرایطی می‎توانند از سلاح استفاده کنند به همین علت قانون به کارگیری سلاح برای این قشر شفاف نیست.

محبت‎خانی ابراز امیدواری کرد؛ عدم شفافیت استفاده از سلاح برای محیط‎بانان به زودی حل شود تا محیط‎بانان در حوزه سلاح تکلیف خود را بدانند.

وی با بیان اینکه بهاء دادن به محیط زیست احترام به آیندگان است، اذعان کرد: امید است پاسداران خوبی برای 140 شهیدی که خون خود را برای حفظ محیط زیست نثار کردند، باشیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار