حضور استاندار گلستان در نماز جمعه اهل سنت آق قلا و سرکشی از مناطق سیل زده، آغاز پروازهای حجاج گلستانی به سرزمین وحی و بروز نقص فنی در یازدهمین پرواز اعزامی از گرگان به سوی جده، انهدام اعضای باند بزرگ توزیع اسلحه غیرمجاز، تغییر فرمانده مرزبانی گلستان، کشته شدن شش نفر در سانحه برخورد موتورسیکلت و پراید و بهره برداری از نخستین سکوی هواشناسی دریایی از جمله رویدادهای مهم هفته گذشته گلستان بود.

چکیده اخبار استان گلستان در هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان دیروز جمعه در نماز جمعه اهل سنت شهر آق قلا شرکت و پس از آن با حضور فرماندار و امام جمعه از برخی مناطق سیل زده و روند بازسازی آن دیدن کرد.

همانند هفته‌های اخیر، روابط عمومی استانداری گلستان از خبرنگاران برای پوشش خبری این برنامه استاندار دعوت نکرد.

**
مدیر کل فرودگاه‌های استان گلستان شامگاه پنجشنبه از بروز نقص فنی در هواپیمای شرکت ایران ایر در مسیر گرگان - جده و فرود اضطراری آن در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران خبرداد و گفت: ۲۵۲ حاجی این پرواز پس از چند ساعت توقف با هواپیمای جایگزین عازم جده عربستان شدند.

اعزام حجاج گلستانی از فرودگاه گرگان به عربستان از ۲۴ تیرماه آغاز شد.

در موسم حج امسال حدود ۴ هزار زائر گلستانی در قالب ۲۶ کاروان با ۱۶ پرواز به حج تمتع مشرف می‌شوند.

**
در سانحه رانندگی عصر چهارشنبه گذشته در شرق استان گلستان که بین خودرو سواری پراید و موتورسیکلت رخ داد، ۶ نفر کشته و سه تن مصدوم شدند.

فراوانی تلفات در این سانحه رانندگی که یک طرف آن موتورسیکلت است آسیب پذیری بالای خودرو پراید در مقابل حوادث کوچک را دوباره نمایان کرد هرچند وضعیت جاده های استان گلستان بویژه در محور سانحه دیده (کلاله - مراوه تپه) به گواه مردم و کارشناسان ذیربط نامناسب است. 

**

با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا؛ سرهنگ بهزاد ابراهیمی به عنوان فرمانده مرزبانی استان گلستان معرفی و از زحمات سرهنگ حسین دهکی فرمانده سابق تقدیر شد.

**

نخستین سکوی هواشناسی دریایی خزر با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در منطقه عمومی و مرزی فرید پاک در شمال غربی پهنه آبی گلستان راه‌اندازی شد.

داده‌های این سکو، قابلیت ایجاد ارزش افزوده در پروژه‌های اقتصادی حوزه دریا مانند ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و گردشگری دریایی را دارد.

**
مسؤول کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان آق قلا گفت که ۱۵۰ اثر از نقاشی کودکان سیل‌زده این شهرستان در تهران به حراج گذاشته شد تا عواید آن صرف خرید کتاب و دیگر ملزومات کودکان آسیب دیده از این حادثه قهری شود.

به گفته مجریان این نمایشگاه تعدادی از نقاشی‌های کودکان آق قلا ده‌ها میلیون تومان بفروش رفت.

**

رهبر معظم انقلاب با برداشت ۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل زده موافقت کردند.

به گفته حق شناس استاندار گستان، سهم این استان از اعتبار مزبور باید در طرح‌هایی تزریق شود که قابلیت بهره برداری طی سال جاری و حداکثر سال آینده را داشته باشد تا رفع مشکلات سیل زدگان شتاب بیشتری گیرد.

**
نیروهای امنیت اداره کل اطلاعات گلستان با شناسایی، دستگیری و انهدام اعضای باند بزرگ توزیع اسلحه غیرمجاز در این استان موفق به کشف ۱۹۱ قبضه انواع اسلحه مانند هشت تیر، پنج تیر و تک لول شدند.

در این پیوند فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در گرگان اعلام کرد: کشف این سلاح‌ها به مقدار نسبتاً زیاد در گلستان پایه و مبنای امنیتی نداشت هر چند احساس ناامنی ایجاد می‌کند.

سردار سرتیپ قاسم رضایی گفت: بیشتر سلاح‌های کشف شده شکاری بوده و از مرزهای غربی کشور وارد ایران شده و به گلستان انتقال یافت.

برخی افراد و کارشناسان معتقدند کشف این حجم از سلاح اگرچه موفقیت اطلاعاتی - امنیتی محسوب می شود اما از منظر دیگر آسیب پذیری استان گلستان در حوزه امنیت را نشان می دهد که باتوجه به سایر داده ها و شاخص ها می بایست در این حوزه راهکارهای منسجم تری اتخاذ شود. 

استان گلستان در همسایگی ترکمنستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و دارا بودن ۱۴ شهرستان نزدیک به ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار