رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن گلستان گفت: کار تعمیر ۹ هزار و ۹۲ واحد تعمیری در مناطق سیل‌زده استان آغاز شد.

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباس حق‌بین رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان گلستان درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازیمنازل مسکونی در مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: براساس آخرین آمار ۲۱ هزار و ۱۰۲ واحدمسکونی شهری و روستایی در طوفان، رانش زمین و سیل اخیر در استان دچارت خسارت شدند.

وی با بیان اینکه سهمیه واحد‌های مسکونی تعمیری در استان سه هزار واحد افزایش یافته است، گفت: تعداد واحد‌های تعمیری در استان از حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد به ۱۳ هزار و ۸۰۳ واحدمسکونی افزایش یافت. تعداد واحد‌های احداثی نیز هفت هزار و ۲۹۹ واحدمسکونی است.

 

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان ادامه داد: تعداد واحد‌های خسارت دیده شهری هفت هزار و ۳۲۱ واحد که شامل یک‌هزار و ۴۴۶ واحد احداثی و پنج هزار و ۸۷۵ واحد تعمیری است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت حوادث امسال در بخش مسکن روستایی بوده است، گفت: در این بخش ۱۳ هزار و ۷۸۱ واحد خسارت دید. از این تعداد هفت هزار و ۹۲۸ واحد نیاز به تعمیر دارند و پنج هزار و ۸۵۳ واحد احداثی هستند.

حق‌بین با اشاره به شتاب گرفتن بازسازی مناطق سیل‌زده بیان داشت: تا کنون ۱۹ هزار و ۵۷۸ پرونده برای دریافت تسهیلات معرفی شده است و بانک‌ها با ۱۲ هزار و ۶۹ واحد قرارداد بسته‌اند.

وی درباره پرداخت کمک‌های بلاعوض معیشتی به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: تا به امروز ۴۰ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی به هشت هزار و ۹۹۷ خانوار آسیب‌دیده پرداخت شده است.

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن استان با اشاره به آغاز تعمیر ۹ هزار و ۹۲ واحد تعمیری در مناطق سیل‌زده استان گفت: تا کنون از این تعداد کار تعمیرات ۶ هزار و ۳۰۷ واحد به پایان رسید و تحویل مردم شد.

وی درباره آخرین وضعیت واحد‌های احداثی در استان افزود: تا کنون یک‌هزار و ۹۱۹ واحد آواربرداری و سه هزار و ۲۴۴ واحد پی‌کنی شده است. همچنین فونداسیون یک‌هزار و ۶۱۷ واحد، اسکلت ۶۸۰ واحد، سقف ۱۴۵ واحد و همچنین دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۸۵ واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار