مدیر کل پست استان گلستان گفت: با هدف تهیه بانک اطلاعاتی از املاک، تسریع در ارائه خدمات و جلوگیری از برخی تخلفات این حوزه، سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در گنبدکاووس اجرا می شود.

اجرای سامانه ملی سیماک در گنبد

به گزارش گلستان24؛مهرداد جلالی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای این طرح ملی افزود: سامانه سیماک یک طرح ملی و مصوب هیات وزیران است که توسط شرکت پست به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیر این طرح اجرا می شود.
وی، طرح ملی سیماک را از طرح های اقتصاد مقاومتی و در راستای تحقق دولت الکترونیک دانست و گفت: با اجرای این طرح و تهیه بانک اطلاعاتی از املاک مناطق شهری و روستایی، بسیاری از مشکلات و شکایات حوزه ملک رفع می شود.
جلالی، صرفه جویی در هزینه و زمان مردم با پیشگیری از ترددهای غیرضرور آنان برای انجام امور اداری حوزه ملک، جلوگیری از تشکیل پرونده های فیزیکی و بایگانی سنتی در ادارات و نهادها، تسریع در پاسخ به استعلام ها توسط 28 دستگاه متولی حوزه املاک، پرداخت های الکترونیکی عوارض و جلوگیری از زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز را از مهمترین مزایای اجرای طرح ملی سیماک برشمرد.
وی اضافه کرد: سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور هم اکنون در برخی استان ها از جمله گیلان، کرمان و البرز اجرا شده و در استان گلستان نیز در شهرستان اجرای آن گرگان آغاز شده و در روزهای آینده در گنبدکاووس نیز شروع می شود.
مدیرکل پست گلستان ادامه داد: اجرای این طرح ملی در دیگر شهرستان های استان نیز در حال پیگیری و فراهم کردن مقدمات اجرایی است و 28 اداره و دستگاه متولی از جمله شهرداری ها، دهیاری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی برحسب ابلاغ هیات وزیران موظف به آماده سازی زیرساخت های لازم برای این طرح هستند.
جلالی گفت: اداره کل پست گلستان برای فراهم کردن مقدمات این طرح ملی، وظیفه آموزش به کارکنان دستگاه های متولی و ارائه نرم افزار تهیه شده برای اجرای این طرح را به صورت رایگان برعهده دارد.
وی افزود: با اجرای کامل سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور هر ملک دارای یک کد یکتا یا شناسنامه می شود که علاوه بر ارتقای سلامت اداری که با شفاف سازی انجام می شود، از بسیاری سوء استفاده ها و تخلفات حوزه ملک جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به برخی مزایا و محاسن اجرای این طرح ملی، گفت: تصویب این طرح توسط هیات وزیرات و تاکید بر اجرای آن نشان از اهمیت موضوع دارد که مدیران مرتبط باید با تلاش مضاعف زمینه اجرایی شدن آن را فراهم نمایند.
عبدالقدیر کریمی افزود: گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و ظرفیت بالایی برای اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور که مصوبه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی نیز می باشد، دارد.
وی با تاکید برضرورت همکاری مدیران برای ایجاد زیرساخت اجرای این طرح ملی، اضافه کرد: در عصر توسعه ارتباطات نه تنها از قافله اجرای چنین طرح هایی عقب نماند، بلکه باید در اجرای آن پشقدم شد. 
به گزارش ایرنا، دراین جلسه شهرداران گنبد و اینچه برون، بخشداران مرکزی و داشلی برون و مدیر بنیاد مسکن این شهرستان نیز نقطه نظرات خود را مطرح و برلزوم توجه جدی به ایجاد زیرساخت ها درحوزه دولت الکترونیک بویژه درمناطق روستایی و دور افتاده مرزی تاکید کردند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار