استاندار گلستان با اشاره به بدعهدی‎ آمریکا و انفعال اروپایی‎ها در برجام گفت: عدم همکاری اروپایی‎ها و خروج آمریکا از برجام تأثیری در زندگی مردم ایران نداشته است.

خروج آمریکا از برجام و انفعال اروپایی‌ها تأثیری در زندگی مردم ایران نداشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ «اشتفان فرانش جوزف شولز» سفیر جمهوری اتریش در جمهوری اسلامی ایران  و هیئت  همراه  صبح امروز با هادی حق‌شناس استاندار گلستان دیدار و در خصوص توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بین دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

«اشتفان فرانش جوزف شولز» سفیر جمهوری اتریش در جمهوری اسلامی ایران در این دیدار آمادگی کشورش را برای گسترش مبادلات تجاری، فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد.

استاندار گلستان در دیدار اظهار کرد: 700 سال ارتباط بین دو ملت ایران و اتریش بیانگر اعتماد متقابل بلندمدت است و شاید کمتر کشورهایی در جهان باشند که چنین ارتباط دیرینه‎ای داشته باشند به‎ویژه آمریکایی‎ها که 700 سال گذشته اصلاً وجود نداشتند.

وی خطاب به سفیر اتریش گفت: به طور قطع ارتباط و اعتماد اتریش به یک دوست 700 ساله (ایران) بهتر از ارتباط با یک دوست 200 ساله (آمریکا) خواهد بود.

* خاطرات خوش برجام در حال کمرنگ شدن است

استاندار گلستان تصریح کرد: برجام در دوره اول خاطرات خوشی را در اذهان مردم ایران ایجاد کرد به‎ویژه شهر وین و هتل معروف و دست‎هایی که وزیر خارجه از بالکن آن برای همشهریان شما تکان می‎داد اما در یک سال اخیر به خاطر بدعهدهی‎هایی که آمریکایی‎ها آغاز کردند و عدم فعالیت و انفعال اروپایی‎ها آن خاطرات خوش به‎تدریج در حال کمرنگ شدن است.

حق‎شناس اضافه کرد: به دو دلیل خوشحالم که در این موقعیت به استان گلستان آمدید و همانطور که خودتان مشاهده می‎کنید عدم همکاری اروپایی‎ها و خروج آمریکا از برجام تأثیری در زندگی مردم ایران نداشته است و خوشحالم زمانی به گلستان آمدید که آثار سیل در این استان به سرعت در حال از بین رفتن است.

وی اضافه کرد: ایران جزو پنج کشور دنیا است که بیشترین همسایه را دارد و هشت کشور از طریق دریا و هفت کشور از طریق خشکی و دریا همسایه ایران هستند.

استاندار گلستان با بیان اینکه در طول تاریخ به دلایل مختلف همواره اقوام مختلف از ایران عبور کردند ولی فرهنگ اصیل ایرانی در ایران حفظ شده است، اذعان کرد: استان گلستان تجمیع اقوام مختلف ایران زمین است و و یکی از امن‎ترین استان‎های ایران است و البته ایران نیز امن‎ترین کشور منطقه است.

* تولید 92 نوع محصول زراعی در گلستان

حق‎شناس با اشاره به اینکه وسعت استان گلستان نسبت به کل کشور 1.3 درصد است و جمعیت آن 2.3 درصد کشور است، بیان کرد: استان گلستان در دانه‎های روغنی رتبه نخست، در تولید گندم رتبه دوم، در توتون رتبه سوم را به خود اختصاص داده و همچنین 92 نوع تولید محصولات زراعی و 10 درصد تولید مرغ کشور متعلق به گلستان است و در تولید گوشت قرمز رتبه پنجم را دارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ ظرفیت استانی بی‎نظیر است، گفت: در استان گلستان ارتفاع 3 هزار و 945 متر وجود دارد.

استاندار گلستان افزود: اتاق بازرگانی به دنبال آن است که 20 هزار رأس گاو از اروپا وارد کند اما بنده توصیه کردم از ترکیه وارد کند چراکه ترکیه جزو 10 کشور جهان در تولید شیر و فرآورده‎های آن است.

*فرصت‎های بی‎نظیری برای سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و کشاورزی در گلستان وجود دارد/ اراده سیاسی دولت ایجاد منطقه آزاد در مرز گلستان

حق‎شناس متذکر شد: در بخش گردشگری و کشاورزی فرصت‎های بی‎نظیری در گلستان وجود دارد و تمایل داریم هر کسی از جهان به‎ویژه سرمایه‎گذاران بخش خصوصی در این نقطه سرمایه‎گذاری کنند.

وی با بیان اینکه قدردان همسایگی با ترکمنستان هستیم، یادآور شد: اراده سیاسی دولت این است که منطقه آزاد را در مرز ایجاد کند و امیدواریم در سال جاری این کار انجام شود و بتوانیم رابطه تاریخی بین گلستان و ترکمنستان برقرار کنیم.

*ثبت ملی 825 اثر تاریخی گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه 825 اثر تاریخی گلستان ثبت ملی و سه اثر ثبت جهانی شده است، خاطرنشان کرد: اگر چین به دنبال شعار یک جاده تجارت است ما به دنبال احیای راه ابریشم هستیم که یک مبدأ آن استان گلستان و بندرترکمن بوده است.

حق‎شناس اذعان کرد: از بین 31 استان کشور جزو چهار استانی هستیم که مرز دریایی و زمینی و ارتباط جاده‎ای و ریلی دارد و امیدواریم در زمان فعلی که تحریم هستیم بتوانیم از این ظرفیت‎ها استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: ایران 20 برابر اتریش است و از لحاظ بلایای طبیعی متنوع‎تر از اتریش است لذا امکانات متناسب برای برخورد با بالایای طبیعی وجود دارد اما در بلایای طبیعی زمان خیلی مهم است و گاهی اوقات انتقال امکانات از شمال به جنوب و یا از شرق به غرب معادل سفر به یک کشور اروپایی است اما حتماً از تجارب اتریش استفاده می‎کنیم.

/فارس

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    بله در زندگی مدیران ومسئولین نماها نداشت اما در زندگی مردم واقعی تاثیر واقعی گذاشته خیلی هم شدید

آخرین اخبار