سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان خبر داد

سرپرست سازمان فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از ساخت سرای محلات در گرگان خبر داد و گفت: برای ساخت سرای محلات دو زمین در نظر گرفته شد که اعتبار ساخت آن توسط راه و شهرسازی و از بودجه بازآفرینی شهری تأمین می‎شود.

ایجاد سرای محلات در گرگان/ سند توسعه محلات گرگان در حال تدوین است

به گزارش گلستان24؛مهستی قدس‌ولی ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه فرهنگی‎اجتماعی شهرستان گرگان، اظهار کرد: مباحث فرهنگی و اجتماعی رسالت اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیست و هدف از راه‎اندازی این سازمان جمع‎آوری مردم برای ارائه آموزش‎های پایه به آنها است.

وی با بیان اینکه از مباحث مهم و مورد تأکید ما حقوق شهروندی است، گفت: در منشور حقوق شهروندی 120 بند قید شده که انتظار است دستگاه‎های اجرایی بندهای موردنظر در حوزه کاری خود را احصاء کنند تا در راستای آموزش و تحقق منشور حقوق شهروندی وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

سرپرست سازمان  فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از برگزاری 39 برنامه در حوزه پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مواد اعتیادآور و سوء‎مصرف موادمخدر خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و 300 نفر از آموزش‎های این بخش بهره‎مند شدند.

قدس‎ولی ادامه داد: در آسیب‎های اجتماعی دیگر نیز برنامه‎های آموزشی مختلفی برگزار شد که در تکدی‎گری به 458 نفر، در مدیریت کنترل خشم 380 نفر، در آموزش نقاط قوت و ضعف فضای مجازی به 930 نفر آموزش داده شد، همچنین 463 نفر از اردوهای تفریحی بهره‎مند شدند.

وی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‎های اجتماعی تفاهم‎نامه‎ای با اداره‎کل فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان با اعتبار 240 میلیون تومان منعقد شد که از این میزان ما 80 میلیون تومان آن را ناظر بودیم و دستگاه‎های مختلف اجرایی اعم از آموزش و پرورش، سازمان دانش‎آموزی، سمن‎های مردم نهاد و ... از این تفاهم‎نامه بهره‎مند شدند.

سرپرست سازمان  فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از ساخت سرای محلات در گرگان خبر داد و یادآور شد: برای ساخت سرای محلات دو زمین در نظر گرفته شد که اعتبار ساخت آن توسط راه و شهرسازی و از بودجه بازآفرینی شهری تأمین می‎شود که از فرمانداری گرگان انتظار داریم در موضوع جذب بودجه برای بازآفرینی شهری در حاشیه‎نشینی کمک کند.

قدس‎ولی با بیان اینکه امسال چهار خانه فرهنگ در گرگان ایجاد می‎شود، بیان کرد: ضروری است ایجاد خانه فرهنگ بر اساس آسیب‌های اجتماعی محلات اولویت‎بندی شود.

وی با بیان اینکه سند توسعه محلات گرگان در حال تدوین است، اذعان کرد: سند توسعه محلات برای نخستین بار در تهران انجام شده بود که این سند برای دومین بار در گرگان در حال تدوین است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار