اسکندری گفت: سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان اهدا شد.

۲۱۰۰ نوعروس گلستانی راهی خانه بخت شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گلستان، «اسکندر اسکندری» با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: سال گذشته دو هزار و 100 مددجوی نوعروس گلستانی با دریافت چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه جهیزیه از کمیته امداد راهی خانه بخت شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان یکی از سرفصل‌های مهم حوزه حمایتی این نهاد است، افزود: این نهاد در سال جاری تاکنون با تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار به ۱۵۰ نوعروس و پسران تحت حمایت کمیته امداد، کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پرداخت کرده است.

 

وی با اشاره به حمایت‌های این نهاد برای استحکام و تقویت بنیان خانواده، تصریح کرد: کمیته امداد برای کمک به ازدواج آسان زوج‌های جوان به مددجویان نوعروس دارای همسر بیکار، پسران بیکار در آستانه ازدواج و همسران بیکار سرپرست خانوار در ازدواج مجدد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کند.

 

اسکندری تصریح کرد: کمیته امداد در راستای ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از اشاعه آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج وزنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان اشاره کرد و گفت: این نهاد سال ۹۷ باهدف ارتقاء دانش و آگاهی و بینش زوج‌های جوان و بهبود روابط آن‌ها در زندگی مشترک برای ۱۵۳۰ مددجوی نوعروس و همسرانشان کلاسهای آموزشی با موضوعات مهارت‌های زندگی، اخلاق‌مداری، مشاوره گروهی، مدیریت رفتارها، مدیریت اقتصادی و کارآفرینی و افزایش سازگاری و حل تعارض زوج‌ها برگزار کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار