مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: ۱۳.۳ درصد از فارغ التحصیلان گلستانی بیکار هستند.

بیش از ۱۳ درصد فارغ التحصیلان گلستانی بیکار هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی صبح پنجشنبه در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان، اظهار کرد: ۳۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری در استان گلستان ابلاغ شده است.

وی افزود: ۳۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای چهار هزار و ۱۴ پروژه و ایجاد ۶ هزار و ۶۰۴ فرصت شغلی پرداخت شد که در این بخش عملکرد ۸۵ درصدی داشته‌ایم.

مازندرانی ادامه داد: میانگین اعتبار برای ایجاد هر شغل ۱۵۰ میلیون تومان بوده که ۸۰ درصد طرح‌ها حقیقی و ۲۰ درصد آن حقوقی است.

وی اضافه کرد: دو هزار ۱۳۹ طرح اشتغال روستایی و عشایری در گلستان برای زنان و هزار و ۸۷۵ طرح برای مردان بوده که البته مبلغ تسهیلات دریافتی زنان پایین‌تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ۴۰ درصد طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری استان توسعه‌ای بوده، گفت: ۵۳ درصد تسهیلات به واحدهای جدید در استان پرداخت شده و هفت درصد تسهیلات هم مربوط به طرح‌های سرمایه در گردش بوده است.

مازندرانی افزود: ۵۱.۸ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به بخش کشاورزی و ۳۴ درصد آن به بخش دامداری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستگاه‌هایی هستند که از تسهیلات حمایتی اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در استان ابلاغ شده، گفت: دو هزار و ۹۸۱ طرح به بانک‌ها ارجاع شده که ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دو هزار و ۱۰۷ طرح  پرداخت شده است.

مازندرانی اضافه کرد: هفت میلیارد باقی مانده تسهیلات برای مشاغل خانگی در استان تا پایان مرداد ماه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های کارورزی در گلستان ابلاغ شده، بیان کرد:

مازندرانی با اشاره به اینکه امسال تعهد استان ایجاد ۲۸ هزار و ۵۴۰ شغل است، خاطرنشان کرد: تا کنون دو هزار و ۸۵۳ شغل ایجاد شده که ۱۰ درصد از تعهد بوده است.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری  گلستان در بهار امسال ۱۱ درصد بوده است و ۱۳.۳ درصد فارغ التحصیلان استان بیکار هستند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار