مدیرکل تعاون و کار گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در آخرین ارزیابی که توسط مرکز آمار ایران انجام شد نرخ مشارکت اقتصادی در استان از ۳۹.۶ درصد به ۳۷ درصد و نرخ بیکاری از ۱۳.۶ به ۱۱.۹ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری در استان گلستان به ۱۱.۹ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان 24 ، سعید مازندرانی ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در آخرین ارزیابی که توسط مرکز آمار ایران انجام شد نرخ مشارکت اقتصادی در استان از 39.6 درصد به 37 درصد و نرخ بیکاری از 13.6 به 11.9 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: میانگین نرخ بیکاری کل کشور 11.7 درصد است و در مقایسه با آن نرخ بیکاری در استان دو دهم درصد رشد دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: دولت بنا دارد تا پایان امسال 971 هزار شغل در کشور ایجاد کند و سهم استان از این طرح‌ها ایجاد 19 هزار و 400 فرصت شغلی است.

مازندرانی مدیرکل کار و تعاون گلستان

وی بیان داشت: تاکنون 3 هزار و 635 فرصت شغلی در سامانه رصد به ثبت رسیده و با این حال پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد اشتغال ایجاد شده بیش از 5 هزار شغل باشد.

مازندرانی گفت:در طرح کارورزی چهار هزار و 320 شغل برای استان در نظر گرفته شده که تا هفته قبل 106 کارورز (حدود 2 درصد برنامه) در بنگاه‌های اقتصادی جذب شده‌اند.

وی با اشاره به رتبه نخست گلستان در اجرای طرح کارورزی با تحقق دو درصد برنامه اظهار داشت: بیش از 11 هزار کارورز در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند و 775 کارفرما نیز متقاضی جذب کارورز هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره طرح مشاغل خانگی هم اعلام کرد: برای اشتغال خانگی میزان 19200 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که توزیع شهرستانی آن انجام و ابلاغ شده و هم چنین تاکنون 71 طرح توانستند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح 14 روستای بدون بیکار در استان افزود: این روستاها  شناسایی شده که نزدیک به 26 هزار نفر جمعیت دارند. براساس برنامه باید برای 5 هزار نفر در این روستاها شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/


منبع :تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار