عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی؛

مهندس علوی:هیچ فردی نباید از قانون مستثنی باشد و بتواند به راحتی در منابع طبیعی دست به ساخت وساز بزند.

در صورت وقوع سیل در منطقه  زیارت حجم ویرانی ها بالا خواهد بود/ تخریب ویلا ها چه سودی به حال طبیعت دارد وقتی جنگل از بین رفته است

به گزارش گلستان24؛مهندس سید احمد علوی عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی استان گلستان در گفت وگویی با خبرنگار ما در خصوص ساخت وساز های غیرقانونی که موجب از بین رفتن جنگل ها شده است،اظهار داشت:تخریب جنگل و منابع طبیعی روز به روز شدید تر می شود،اگر ما روستای زیارت را به عنوان یک روستای یلاقی ومورد تایید مسئولین مربوط قرار دهیم و مناطق بالادست که دارای جنگل است را جزو منابع طبیعی تصور بکینم از سالیان پیش است که  اینها مورد تخریب قرار گرفته است.

وی بابیان این که این ساخت و ساز ها خیلی آزاد انجام گرفته است و بحث تنها برای یک فرد خاطی یا یک مسئول به تنهایی نیست،تصریح کرد: در این منطقه پزشکان، سرمایه داران و مسئولین رده بالا در جاهایی که عنوان می شود مرتع وجزو منابع طبیعی است دست به ساخت وساز زده اند.

علوی با اشاره به ازدیاد این ساخت وساز ها در مناطق مختلف روستای زیارت،خاطرنشان کرد:حتی در بالاترین نقطه قابل دید این منطقه یلاقی دست به ساخت ویلاهایی زدند که بعضا شبیه به آن حتی در شهر هم دیده نمی شود.

 وی با با اینکه نمی توان قضاوت کرد که  منشا و پایه این تخریب ها از کجاست واز کی و کجا شروع شده است،یادآور شد: شدت تخریب ها بسیار بالا است و به راحتی نمی شود عنوان کرد که می شود جلوی این تخریب را گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی،اظهار کرد: کم وبیش به علت موقعیت زمانی یا حساسیت مردم از سوی دادستانی دست به تخریب برخی ازاین ساختمان ها زدند و می زنند، اما برای مردم این سوال است که چرا یک ساختمان یا یک ویلایی خراب می شود ولی ویلای بغل دستی آن که هیچ تفاوتی باهم ندارند تخریب نمی شود.

وی ادامه داد:بنابراین خوب نمی شود قضاوت کرد که آیا اراده قوی برای جلوگیری از این ساخت وساز ها وجود داردیا خیر؟ چرا که هم اکنون در برخی از مناطق که به عنوان منابع  طبیعی شناخته می شود ساخت وساز وجود دارد.

مهندس علوی،اذعان کرد:اگر هم این ویلا ها وآپارتمان ها تخریب شود چه سود ومنفعتی دارد؟ چراکه جنگ های تخریب شده است و آیا می توان گفت که  تخریب ساختمان ها سودی برای این قسمت خواهد داشت یا خیر؟

عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی با اشاره به نظریه برخی از جغرافیادانان،اظهار کرد: اگر سیلاب از مناطق بالادست بیاید کل منطقه را آب خواهد برد چرا که درختی وجود ندارد که جلوی این آب را بگیرد و مثلما شدت وقدرت سیلاب و ویرانی بیشتر خواهد شد.

 این استاد دانشگاه،یادآور شد:روستای زیارت آخرین منطقه یلاقی نیست که به دست زمین خواران و جنگلخواران به یغما برده می شود چرا که جا های دیگری در همین استان و استان های دیگر هست که وضعیتی مشابه دارد.

ودر پایانخاطرنشان کرد: باید قوانینی طراحی کنیم و به اجرا بگذاریم که هیچ فردی در آن مستثنی نباشد و  همه افراد مکلف به اجرای آن شود تا در آینده این گونه شاهد از بین رفتن منابع طبیعی ومحیط زیست نباشیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار