مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهمیه شهرستان‌های سیل‌زده در صورت جذب کامل تسهیلات اشتغال روستایی، افزایش خواهد یافت.

بهره مندی ۱۴۱۴ کارگر در آق‌قلا از بیمه بیکاری مناطق سیل‌زده

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان اظهارداشت: بخش زیادی از جمعیت آق‌قلا در مناطق روستایی سکونت دارند. این موضوع می‌تواند ظرفیت خوبی برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و صنایع دستی باشد.

وی با اشاره به پرداخت 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به روستائیان آق‌قلا گفت: سهمیه این شهرستان از محل تسهیلات روستایی 34 میلیارد تومان بود که تاکنون 317 طرح به ارزش 28 میلیارد تومان به بانک ارسال شده است. همچنین از این تعداد 235 طرح به مبلغ 20 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: یکی از رویکردهای دولت حمایت از مردم در مناطق سیل‎زده است. برهمین اساس سهمیه اعتبارات اشتغال روستایی در این مناطق در صورتی که تسهیلات به طور کامل جذب شود، افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: پس از سیل اخیر و برای حفظ و صیانت از نیروی کار، یکهزار و 414 نفر در آق‌قلا از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند و به 400 نفر نیز تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی پرداخت شد.

مازندرانی گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان 12.2 درصد است. با توجه به وقوع سیل و آسیبی که به بخشی از اشتغال موجود وارد شده در برنامه تعهدات امسال سهمیه سال گذشته یعنی حدود دو هزار شغل پیش‌بینی شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار